Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe heten deze vogels?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Hoe heten deze vogels?

Ik ben deze maand een dikke week op safari geweest in Tanzania. Ik heb daar fotos gemaakt van ruim 60 vogelsoorten. Van 58 heb ik de namen kunnen terugvinden in de gids die ik gebruik (Birds of East Africa, Uitg. Struik).

Enkele soorten kan ik echter niet koppelen aan een naam. De foto's van deze soorten zijn hier te vinden:
    http://picasaweb.google.com/dejong.w...anzanianBirds#

Wie kent deze namen wel?

Groet, Wilko

Hoe heten deze vogels?

Misschien heeft u wat mooie foto's voor op de website van onze vereniging.

U kan ze altijd mailen naar info@vvvogelvreugd.nl
    M.vr.gr.
    Wim van der Linden
    http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

Denk dat de eerste mischien wel als wintergast uit holland komt .Lijkt een roodborsttapuit.
      groeten eddie

Opmerking

Sluit me aan bij Eddie

Opmerking

mooi

prachtige foto`s Wilko, ik zou dat ook wel graag willen doen een foto safari.
          heerlijk in zo een mooi land te zijn en er zoveel van te zien
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

welke vogel is dit

Halo Meneer de jong,
            Aan de wenkbrouwstreep te zien en de borstkleur is het volgens mij een paapje de roodborsttapuit heeft zowel het mannetje als vrouwtje geen duidelijke oogstreep.
            Groeten
            Gloster

Opmerking

Je hebt gelijk Gloster

Opmerking

Nr 6 lijkt me er een voor w.k is een soort klauwier/klapekster nr 10 lijkt me een soort buulbuul en 9 -11 en 12 lijken mij weversoorten.Van de buulbuuls en weversoorten zijn site,s met heel veel soorten en afbeeldingen.Ik houd me wel bij europese.
                groeten eddie

Opmerking

Heb nog even gekeken op vogelvisie.nl omdat me de buulbuul bekent voorkwam.Volgens de foto en er wordt ook gesproken over gele onderstaartveren is het de pycnonotus-xanthopygos de arabische buulbuul.Wat de eerste foto betrefd en ik heb er net ong 100 bekeken op birdpix lijkt het inderdaad meer paapje<whinchat> maar de meeste paapjes hebben meer oogstreep en de meeste roodborsttapuiten<stonechat> minder op de foto,s die ik bekeken heb.Heb ze geen van tweeen dus zelf geen specifieke kennis van deze vogels.Had meer geweten als er ook een stukje zijkant v/d vogel op de foto had gestaan.
                  groeten eddie

Opmerking

Zo even uit mijn hoofd: Foto 17 is volgens mij een buffelwever, foto 19 lijkt op een pop van de lelspreeuw, foto 15 is een tok maar ik weet niet welke, foto 13 een meesatrilde?, foto's 11 en 12 zijn palmwevers?, foto 2 lijkt me een roodvleugelspreeuw en foto 3 denk ik een babbelaar en foto 10 een buulbuul maar welke dat weet ik zo niet
                    Make birds not war.

Opmerking

nr 3 is inderdaad een babelaar en wel de Turdoides melanops of zwartvleugel babbelaar

Opmerking

de wevers zijn geen palmwevers heb helaas mijn boeken van oost afrika niet bij me.
                        nr 13 is het afrikaans baardmannetje een verwant van de wevers 17 idd een buffelwever

Opmerking

Bedankt voor jullie bijdragen. Fantastisch te zien dat er zo over gediscussieerd wordt!

Ik heb de namen die tot nu toe gegeven zijn er bij geschreven in het engels. Volgens mij zijn er nog drie vogels die nog niet benoemd zijn: no. 11, 14 en 18.

Binnenkort zal ik de 68 soorten met naam en toenaam op internet zetten. Hopelijk hebben de 3 onbenaamde soorten dan ook een naam.

Groet, Wilko

Opmerking

bedankt winterkoning voor de correcties.

Opmerking

Afgaande op een eerdere post van je zou ik zeggen (schrijven)

een juveniele Erithacus akahige?

Opmerking

Working...
                              X