Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kapoetsensijzen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kapoetsensijzen

hallo ik heb 7 koppels kapoetsen en steeds onbevruchte eieren hoe kan dit komen ik voer kapoetsenzaad van Jan Koenings eivoer vogelmuur en momenteel halfrijpe teunisbloemstengels

Oorspronkelijk geplaatst door Marty
    hallo ik heb 7 koppels kapoetsen en steeds onbevruchte eieren hoe kan dit komen ik voer kapoetsenzaad van Jan Koenings eivoer vogelmuur en momenteel halfrijpe teunisbloemstengels
    Hallo Marty !
    Ik ken de omstandigheden niet.

Gewoon kanariezaad met wat wildzangzaad,beetje insectenpate,wat eivoer
    en gekiemd zaad.Daar moeten ze het toch goed op doen. Af en toe een klein takje vogelmuur(echt niet veel anders vreten ze niets anders).
    Hang een sepia op en vergeet het grit en de maagkiezel niet.
    De koppels moeten wel apart worden gehouden.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Aan het voer zal het niet liggen denk ik. Vertel eens inderdaad hoe je jou vogeltjes houd, dan valt er misschien meer over te vertellen. Maar denk eens aan de zitstokjes, of misschien aan het aantal lichturen. Dekken de mannetjes wel? Wat is de leeftijd van de vogels?
      Ook een tip voor kapoetsensijsjes: laat het vrouwtje in d'r eentje aan het bouwen van een nestje beginnen en laat als het tijd is voor de paring dan pas het mannetje erbij (wel ruim voordat er eitjes gaan komen uiteraard).
      Make birds not war.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ivo
        Aan het voer zal het niet liggen denk ik. Vertel eens inderdaad hoe je jou vogeltjes houd, dan valt er misschien meer over te vertellen. Maar denk eens aan de zitstokjes, of misschien aan het aantal lichturen. Dekken de mannetjes wel? Wat is de leeftijd van de vogels?
        Ook een tip voor kapoetsensijsjes: laat het vrouwtje in d'r eentje aan het bouwen van een nestje beginnen en laat als het tijd is voor de paring dan pas het mannetje erbij (wel ruim voordat er eitjes gaan komen uiteraard).
        ik kweek ze in broedkooien 60-40-40 cm koppelsgewijs mijn vermoeden is ook dat de mannetjes niet bevruchten 16 lichturen temp ongeveer 21 graden ronde zitstokken 1 cm alle koppels zijn meer als een jaar oud

Opmerking

Opmerking

Mischien zijn de lichturen te hoog.Het is een vogel die in zijn geboorteland niet broedrijp wordt op lichturen maar seizoenen omdat ze daar gem. 12 uur licht per dag hebben.Heb ze jaren gekweekt zonder verlichting en hier broedden ze in het voorjaar <maart/april>en in het najaar<sept,/oct,> in deze periode,s kwam de lichthoeveelheid overeen met het licht uit hun geboorteland.De mannen moeten volop zingen met hangende vleugels en opstaande kuif ,ook volop achter de poppen aanjagen
            groeten eddie

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door girlits
              Mischien zijn de lichturen te hoog.Het is een vogel die in zijn geboorteland niet broedrijp wordt op lichturen maar seizoenen omdat ze daar gem. 12 uur licht per dag hebben.Heb ze jaren gekweekt zonder verlichting en hier broedden ze in het voorjaar <maart/april>en in het najaar<sept,/oct,> in deze periode,s kwam de lichthoeveelheid overeen met het licht uit hun geboorteland.De mannen moeten volop zingen met hangende vleugels en opstaande kuif ,ook volop achter de poppen aanjagen
              groeten eddie
              Ik heb ze ook op het daglicht gehad en niet bijgelicht,maar dan in het voorjaar.
              Als de man niet volop zingt wordt het meestentijds niets.
              Toch heb je er ook,die eerst na de paring zingen. Van genoegen?
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

ik kweek ze in broedkooien 60-40-40 cm koppelsgewijs

Zou dit niet een reden kunnen zijn,kooien lijken mij veel te klein(voor wat voor vogels dan ook)

Vervetting zou dus de reden kunnen zijn,van het niet kweken.

groeten rene

Opmerking

kapoetsensijs

Hallo winterkoning

De luchtvochtigheid is ongeveer tussen 70 en 80 %
                  ventilatie en luchtcirculatie er staat altijd een rooster open en aan de andere kant van het verblijf een open deur met een hor ervoor de deur gaat snachts dicht en smorgens weer open alleen in de winter als ik ga bijverwarmen blijft de deur dicht het rooster blijft altijd open
                  Als nestmateriaal gebruik ik sisal coces en sharpi er worden goede nesten gemaakt
                  Er is niet af en toe een onbevrucht eitje maar 7 koppels gezet en binnen 14 dagen eieren en alleen bij de tweede ronde 1 nest met 3 bevruchte eieren dus al ongeveer 40 eitjes weggegooid
                  Mijn kapoetsen komen voor 100% niet onder kanaries vandaan ik ben een paar jaar geleden met 2 koppels begonnen en het vreemde is dat ik toen goed kweekte de meeste van mijn vogels zijn nakomelingen uit die twee koppels en ook nog enkele geruild bij collega kwekers zonder kanaries
                  Ongedierte heb ik mijns inziens niet dit weet je nooit helemaal zeker ik vind soms op de grond wat zilvervisjes
                  Roodstimulerende middelen geef ik roodeivoer en als er jongen waren tijdens de ruitijd een beetje cantha red in het drinkwater
                  Te lange cloaca bevedering zou kunnen hier ga ik direct wat aan doen
                  Nu nog een punt waar ik graag antwoord op zou willen hebben er kwam een oude vogelman van de vereniging langs die beweerde zolang jij Australische prachtvinken in dezelfde ruimte blijft houden zal je nooit veel kapoetsen kweken er zitten maskers spitstaarten goulds bichenows gordels zebravinken kan dat evt de reden zijn maar een paar jaar geleden in dezelfde samenstelling en dezelfde ruimte ging het wel

gr Marty

Opmerking

Kapoetsen

Hallo Winterkoning
                    Wat aantallen betrefd om te kweken leg ik de lat uit ervaring al nooit zo hoog maar van 7 koppels zou ik toch wel 10 a 15 jongen willen zien
                    De tijd van kweken ik heb het geprobeerd in afgelopen Januarie dat leverde 3 jongen op uit 7 koppels 35 a 40 eieren weggegooid die onbevrucht waren in maart gestopt de vogels laten ruien en na de vacantie half aug weer nesten gegeven in 10 dagen allemaal eieren 3 bevrucht resultaat 1 jong
                    selecteren doe ik alleenop vitaliteid en formaat voor de tt zijn mijn jongen niet geschikt omdat ik ze nooit zo zwaar opkleur tt met deze vogels is niet zo belangrijk daar gebruik ik andere vogels voor letante schimmelbacterien dat zou kunnen ik geef wel eierschalen aan mijn goulds deze hebben eerst in kokend water gelegen en zijn daarna gedroogd
                    Ik ben erwel van overtuigd dat het niet aan de vogels zal liggen maar aan de kweker vandaar mijn vraag wat ik nu evt verkeerd doe
                    vitamine E daarwas ik voor de vacantie al mee begonnen

gr Marty

Opmerking

kapoetsensijs

Hallo

ik heb een kapoetsen kweker bij mij op de vereniging kweekt elik jaar
                      60 jongen heeft dit jaar maar 15 jongen gekweekt rest allemaal onbevruchte
                      eieren tewijl hij al 20 jaar kapoetsen kweekt en altijd op dezelfde wijze,
                      heeft de vogels laten onderzoeken niets te vinden waren kern gezond.
                      ik denk dat je volgend jaar gewoon opnieuw moet proberen.

gr Bennie

Opmerking

Working...
                      X