Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ik heb een probleem met mijn pop gould

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ik heb een probleem met mijn pop gould

ik heb een nestje gekweekt van gould gelijk erna gaan ze weer aand e gang heb 3 jongen ervan die zitten er nog bij ze beginnen aardig goed zelfstandig te eten en s,avonds kruipen ze nog steeds in het nestje kastje met zijn alle
    die zijn dus alle 3 uitgevlogen
    ik geef ze ieder dag vers water en ze wassen zich gelijkd e pop en man nu zag ik aan de pop dat ze een kaal borstje had toen het nat was .
    en toen ze droog was zag je het bijna niet .
    ik vind ook dat ze een aardige dikke achterste heeft ze heeft wel weer 6 eitjes gelegt wat moet ik doen>????
    wat is dit weet iemand dit misschien .
    moet ik het nest kastje eruit halen ???
    of moet ik de jongen eruit halen ze eten al zelf
    of moet ik het door laten gaan ???
    ik weet even niet wat ik doen moet de pop is aardig in conditie eigenlijk zo ze ziet er niet ziek uit.
    mocht iemand tips hebben dan zie ik die graag tegen moet
    groetjes mirke

Dat gaat goed zo. Je kunt voorlopig de jongen bij de ouders laten en ook het nestkastje laten hangen. Minder veren bij de buik is normaal tijdens het broeden (is om beter warmte aan de eieren af te geven) en dat dikke onderlijf zal wel zijn omdat er weer eitjes aan komen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door mirke
      nu zag ik aan de pop dat ze een kaal borstje had toen het nat was
      Het doet mij vermoeden dat je het hier hebt over de broedplek.
      Om te broeden moet een vogel contact maken met de eitjes voor een optimale temperatuur aan de eitjes, vandaar die kale plek. Veren zijn isolerend en zouden dus onvoldoende warmte aan die eitjes toelaten.
      Me dunkt ze doet nog een rondje.

Greetzzz

Opmerking

broedronde

Mirke:
        ik vind ook dat ze een aardige dikke achterste heeft ze heeft wel weer 6 eitjes gelegt wat moet ik doen>????
        Waarschijnlijk liggen er vandaag 7 eieren in het nest en dan is het nest waarschijnlijk wel compleet. Gewoon niks doen en haar d'r gang laten gaan. Komt wel goed. Maar dat is hierboven al verteld.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Denken jullie dan dat het een goed idee is, zo laat in het seizoen, nog eens een derde nest vlak achter het eerste en het 2de te laten komen?

Ik zou het nestje weghalen of eitjes weghalen zodat je jongen er nog in kunnen slapen, maar dan zullen ze waarschijnlijk opnieuw gaan leggen.

M.v.g. Jeroen
          Met vriendelijke groet, Jeroen

www.jeroenhubert.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen H
            Denken jullie dan dat het een goed idee is, zo laat in het seizoen, nog eens een derde nest vlak achter het eerste en het 2de te laten komen?

Ik zou het nestje weghalen of eitjes weghalen zodat je jongen er nog in kunnen slapen, maar dan zullen ze waarschijnlijk opnieuw gaan leggen.

M.v.g. Jeroen
            dag jeroen dit is het 2 nestje
            die ze krijgen niet de 3 de
            en ze zitten binnen in een kamervoliere

maar moet ik de jongen van eerste nestje laten zitten ????
            die gaan dus s,avonds terug het nestje in en zijn al 2 weken oud

Opmerking

dag jeroen dit is het 2 nestje
              die ze krijgen niet de 3 de
              en ze zitten binnen in een kamervoliere

maar moet ik de jongen van eerste nestje laten zitten ????
              die gaan dus s,avonds terug het nestje in en zijn al 2 weken oud
              Oke, sorry, ik heb het verkeerd gelezen. De ouders zullen de jongen eruit jagen als ze willen gaan broeden. Ze zullen zonder problemen een zitstok opzoeken.
              Met vriendelijke groet, Jeroen

www.jeroenhubert.nl

Opmerking

Hallo Jeroen,
                ik neem aan dat je bedoelt dat ze al 2 weken uitvliegen,als de jongen 42 dagen oud zijn dan kunnen ze weg bij het koppel dan zijn ze compleet zelfstandig.Als je de vogels erbij laat en ze blijven s'nachts het nestkastje ingaan dan komt er van dit legsel hoogstwaarschijnlijk niets te recht.
                m.vr.gr. Harry
                m.vr.gr. Harry

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
                  Hallo Jeroen,
                  ik neem aan dat je bedoelt dat ze al 2 weken uitvliegen,als de jongen 42 dagen oud zijn dan kunnen ze weg bij het koppel dan zijn ze compleet zelfstandig.Als je de vogels erbij laat en ze blijven s'nachts het nestkastje ingaan dan komt er van dit legsel hoogstwaarschijnlijk niets te recht.
                  m.vr.gr. Harry
                  hartelijk dank harry ja dan ga ik ze binnen kort eraf halen ze eten zelfstandig dus ja dat moet denk ik toch wel goed gaan ja eerst was voederen door de man meer maar het word al minder en ze kunnen zelf eten .
                  dus ja laat ze nog even zitten en dan haal ikz e weg groetjes mirke dankje voor de tips

Opmerking

Niet wachten

Indien de jongen zelfstandig zijn kun je deze het best zo gauw mogelijk verwijderen van de ouders.
                    Hoe langer je wacht hoe meer kans je loopt dat er van het volgende legsel niets terecht komt door het bevuilen van de eitjes, omdat de jongen steeds terug gaan in het nest.

Opmerking

ik heb een nestje gekweekt van gould gelijk erna gaan ze weer aand e gang heb 3 jongen ervan die zitten er nog bij ze beginnen aardig goed zelfstandig te eten en s,avonds kruipen ze nog steeds in het nestje kastje met zijn alle
                      die zijn dus alle 3 uitgevlogen
                      ik geef ze ieder dag vers water en ze wassen zich gelijkd e pop en man nu zag ik aan de pop dat ze een kaal borstje had toen het nat was .
                      en toen ze droog was zag je het bijna niet .
                      wat is dit weet iemand dit misschien .
                      moet ik het nest kastje eruit halen ???
                      of moet ik de jongen eruit halen ze eten al zelf
                      of moet ik het door laten gaan ???
                      ik weet even niet wat ik doen moet de pop is aardig in conditie eigenlijk zo ze ziet er niet ziek uit.
                      mocht iemand tips hebben dan zie ik die graag tegen moet
                      groetjes mirke
                      Hoi,

Een vogel met een dik achterste kan wel een duiden op noodleg,dan kunnen ze zijn ei niet kwijt, als dat zo is, dan moet je een druppel sla olie in zijn bekje doen, en een beetje om zijn achterste wrijven. Dan is ze zo zijn ei kwijt, als het goed is. Werkt bijna altijd, voor iedere vogel.
                      Hopelijk heb je wat aan deze tip.
                      mvg corine.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door corine
                        dan moet je een druppel sla olie in zijn bekje doen, en een beetje om zijn achterste wrijven.
                        Waarom olie in zijn bekje? Ik heb altijd gehoord olie of warm water over het onderlichaam..
                        Met dat wrijven moet je trouwens wel heel voorzichtig zijn; zorg dat je niet per ongeluk het ei in het lichaam kapot drukt.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
                          Waarom olie in zijn bekje? Ik heb altijd gehoord olie of warm water over het onderlichaam..
                          Met dat wrijven moet je trouwens wel heel voorzichtig zijn; zorg dat je niet per ongeluk het ei in het lichaam kapot drukt.
                          Weet ik eigenlijk ook niet,(misschien dat het vanbinnen allemaal wat soepeler wordt,) maar het helpt goed. Het is bij ons nog altijd goed gegaan.

Opmerking

Hallo,
                            met olie gaat prima dit rond de ingang van de anus met een spuitje (zonder naald)aanbrengen verder kun je ook wisselbaden doen door handwarm water en koudwater de vogel hier beurtelings met z'n achterste in te zetten doe dit ongeveer een minuut of 10 en wissel in die tijd een keer of 5 en zet de vogel terug dan komt het ei in bijna alle gevallen.de vogel wel rust geven en niet verder mee kweken dit seizoen.

m.vr.gr. Harry
                            m.vr.gr. Harry

Opmerking

Doe dit ook altijd van "onderen". Of idd ff met de kont in een bakje warm water en meestal verschijnt het ei na een poosje.

De vogel van Corine is in ieder geval lekker "gesmeerd". Piept voorlopig niet meer.

Opmerking

Working...
                              X