Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twa twa

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Twa twa

Hallo,
    Ik ben reeds enige tijd op zoek naar een kweker van twa twa (of towa towa) ; een vogel uit Suriname.
    Naar het schijnt zijn er ook in Nederland ernstige kwekers van deze vogels.
    Wie kan er mij aan een contactadres helpen ?
    Dank alvast.

Paul.

Dat gaat niet bepaald makkelijk bij deze vogels. Er zijn weinig mensen die het geheim van de smit prijsgeven en je komt er ook absoluut niet zomaar tussen. De meeste kans om iets te leren heb je als je je contact legt met een vogelhandel in Rotterdam. Ik weet niet of ik namen mag noemen? Zij verkopen de vogels, helpen je en kunnen je goede adviezen geven over kweek. Bij de echte kenners zullen dit echter geen waardevolle vogels zijn omdat ze niet in slag zitten. Je betaald daar voor een koppel rond de 800-1000 euro verwacht ik. Echte kwekers met wedstrijdvogels zitten meestal totaal niet te wachten op een Paul, laat staan dat je goede vogels krijgt of wijze raad over de geheimen van de twa twa kweek.

Als je een vertaalprogramma hebt moet je bicudo in google invoeren en dan de sites van de kwekers vertalen. Daar staat wel het een en ander op

Een punt, let op de poten. Twa twa hebben zeer veel last van jicht en je doet er niks aan. Vogel gaat dan dood. Laat je niet wijsmaken dat het pootje eraf kan want jicht zit niet in het pootje maar in de vogel.

Ook kun je met een vogel met jicht niet kweken. Dus gezonde, geringde vogels kopen en die moeten dan een jaar of drie zijn. Langdurig overwennen op eivoer blablabla.

Ik ben er ooit mee begonnen en heb niet doorgezet. Ik ben opgelicht, voorgelogen en ik durfde de vogels ook niet aan te bieden omdat ik ook daarvoor gewaarschuwd ben. Dan houdt het een beetje op en dus heb ik nooit doorgezet.
    Nu heb ik 3 grote honden dus ik zou ze redelijk veilig kunnen verkopen op vreemde lokaties. Laat ik zo zeggen, het kan een raar wereldje zijn

Opmerking

Dank !

Bedankt Marx ........ ik overweeg het zeker nog eens alvorens hier daadwerkelijk mee te beginnen. Nuttige tips !

Opmerking

paul zo als marx zegt het is echt moeilijk, ik heb op dit moment 6koppel sipa zitten. we gaan zien wat ze volgend jaar doen.

ohja een vogel die prik neemt is duurder dan een vogel die niet reageert op een pop.

wat ik altijd doe is: koop eerst een pop van ong 3jaar, en die moet in broedconditie zijn, daar betaal je zo ong 300/350 euro voor. die neem ik mee als ik een man ga kopen, als de man op reageert dan moet je die man hebben.

ps: kijk goed uit, in deze wereld gaat niets eerlijk.
        mischien zijn een paar mensen op deze forum niet met mij eens maar het is echt zo.

mvg
        r

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rakesh
          ps: kijk goed uit, in deze wereld gaat niets eerlijk.
          mischien zijn een paar mensen op deze forum niet met mij eens maar het is echt zo.

mvg
          r
          Ik ben het absoluut met je eens

Opmerking

prik ?

ik ben een paar maanden geleden in rotterdam bij curido geweest en heb er met veel plezier rondgekeken, nu lees ik in een bericht van rakesh dat een vogel prik neemt, wat is dat ?
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Zit in een fles . J e hebt ook zonder koolzuur dan drinkt hij prikloos.
              groeten eddie

Opmerking

twa twa

Jammer toch dat een paar onozele halzen de vogelsport kapot kan maken.
                Ik heb er ook wel eens over gedacht om deze vogels te houden.
                Ik kan alleeen aan informatie komen via die vogelhandel in Rotterdam.
                Wat bezielt een mens dat hij die vogelsport voor zich alleen wilt houden.
                Het einde van het liedje zal wel weer wezen dat de vogel uitsterft door import stop, en wat heb je dan?
                Allemaal niets (jammer).
                Ime

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door imezilstra
                  Jammer toch dat een paar onozele halzen de vogelsport kapot kan maken.
                  Ik heb er ook wel eens over gedacht om deze vogels te houden.
                  Ik kan alleeen aan informatie komen via die vogelhandel in Rotterdam.
                  Wat bezielt een mens dat hij die vogelsport voor zich alleen wilt houden.
                  Het einde van het liedje zal wel weer wezen dat de vogel uitsterft door import stop, en wat heb je dan?
                  Allemaal niets (jammer).
                  Ime
                  Nee hoor, het gaat heel anders. Er zijn een aantal hele grote goede kwekers en die drijven de prijzen op. Zij kweken ruim voldoende om te zorgen dat ze niet uitsterven. Dus geen zorgen, alleen wel de portemonnee trekken als je er een wil kopen.

Zo moeilijk is dat kweken overigens helemaal niet. Je moet goed rekening houden met zware agressie, goed de vogels op opfokvoer krijgen en nooit de fout maken de man en pop op een verkeerd moment samen te zetten als er 1 hitsig is en de andere niet. Dan komt het helemaal goed met dat kweken. Het zijn gewoon vogels en geen orchideen

Opmerking

twa twa

heeft iemand deze vogels hier? mischien een foto ben nieuwsgierig door het hele verhaal eromheen

pascal
                    groeten uit apeldoorn

Opmerking

Kijk eens bij Curio en Bicudo.
                      groeten eddie

Opmerking

linkje

Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

.....................................

Opmerking

Eenieder dank voor de respons .... ben zeker geholpen.

Opmerking

Working...
                            X