Ik heb nog ff gekeken en zit het heel mooi uit.Hij is helemaa droog en geen aangedroogde poep meer.Ik ben zo bij mee.Nogmaals bedankt voor de tips.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zieke goulds??
Collapse
X
-
Hij was ook mager maar volgens mijn gaat het nu veel beter.Sinds heb ik hem schoongemaakt en hij geen diarree meer heb veel fitter en vroijker.Of het door de kuur komt of is het toeval??Weet ik niet maar ik ben heel blij dat het beter gaat.Hij is nog aan de magere kant daarmee bedoel ik dat de boorstbeen steekt nog wat uit maar niet zo erg als 3 dagen geeden.En de vogetje is veel actiever als twee dagen geleden.sigpic
Excuses voor de tipefouten.
Opmerking
-
Foto?
Kan je eens een foto plaatsen misschien? Kunnen we ff mee kijken.
Opmerking
-
Foto's
Ik heb een paar foto's gemaakt.
De eerste is de goulds die ziek was.Niet zo goede foto.Hij zit nog apart.
Zit veel beter uit als paar dagen geleden.
Deze 3 zit ook apart ter observatie.
En een paar vogels in de voliere.De meeste zit nog behoorlijk in de rui.
sigpic
Opmerking
-
foto's
Nou dat ziet er zo op het oog helemaal niet zo verkeerd uit hoor.
Hou het wel in de gaten, maar dat doe je wel zie en lees ik.
In deze tijd van het jaar is het met gouldamadines altijd wel uitkijken met coccidiose. (Vooral jonge vogels kun je gemakkelijk verliezen dan.) De rui is een zwaar werkje en dan is goed eivoer ook niet verkeerd. Dat moet je ze wel leren eten.
Ik heb wel eens gehoord en gelezen dat goulds en kanaries in dezelfde ruimte niet zo goed samen zou gaan. De kweek resultaten zouden niet zo goed zijn dan. Misschien dat het buiten wel kan, daar waaien de stofjes wel weg door het gaas.
Opmerking
-
Krijgen ze elke dag eivoer maar inderdaad sommige heb ik nog nooit eivoer zien eten.
Dat kanaries niet gaan kweken als ze samen met goulds zitten heb ik ook gelezen.Voorlopig is het geen probleem.Ik wil toch pas in de voorjaar met ze gaan kweken en dan gaan de goulds uit de voliere en ze gaan de broedkooi in.Maar eerst ff laten uitruien en lekker genitten van de ruimte.En ik moet ook nog mijn kweekruimte maken en broedkooien kopen.sigpic
Opmerking
-
Bedankt Wim.
Ik vind het niet zo erg als de kanaries niet gaan broeden.Als ik toch een nestje wil dan gaan de koppeltjes in de broedkooi in.Ja of niet ik weet zef nog ook niet.Ik kijk wel af in de voorjaar.Misschien in de toekomst hou ik alleen maar goulds.Ik vind de zang van de kanaries heel mooi maar de verenpak van de gould ook.Maar goed een nestje is altijd prachtig.sigpic
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking