Mededeling
Collapse
No announcement yet.
onbevruchte eieren bij Goulds
Collapse
X
-
Heb je enig idee hoe oud ze zijn? Ik heb twee diamantvinkjes met het zelfde probleem. Volgens de verkoper die ik gister in barneveld sprak zou het kunnen dat ze nog wat aan de jonge kant zijn. Dat zou betekenen dat je nog eens een ronde zou moeten wachten. Een andere mogelijkheid is het omwisselen van het mannetje?
-
Hoe kan ik dan het beste zorgen dat ze niet te dik worden als dit de oorzaak is?
Is het om de dag voeren of als er jongen zijn niet te veel eivoer, omdat dit ook belastend is voor de oudere vogels?
Wie kan mij iets hierover vertellen?
Of is het beter om metgoulds in kooien te kweken?
Harry
Opmerking
-
Zijn de vogels wel broedrijp??
Pop heeft dan een leizwarte snavel en de man een vuurrode snavelpunt, bij de oranjekop oranje snavelpunt.
Verder;
zijn ze te jong/oud, hebben ze intresse in elkaar (als het klikt dan slapen ze meestal tegen elkaar aan op stok), conditie, te dik...kan van alles zijn.
Om de dag eivoer, als er jongen zijn elke dag. Gerantsoeneerd voeren (ik deed ongeveer 5 gram zaad per vogel, koffieschepje).
De ene vogel eet ook meer dan de andere, net als bij ons ook het geval is. en voldoende bewegingsvrijheid. Stop ze niet in kooitjes van 40x40 maar liefst in 100x50/80x40
In de broedkooi heb je meer zicht op alles, wat in de voliere minder is.
Succes verder.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking