Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wijsheid

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wijsheid

Ik heb een edelzanger op eieren zitten, daar de man steeds de jongen er uit gooit wil ik hem in een babykooitje aan de broedkooi hangen.
    Wanneer doe ik dat het beste wanneer de pop op eieren zit of tegen de tijd dat de jongen moeten uitkomen.
    Wat is wijsheid.
    Ime

Hallo ime,ik zou aanraden wanneer de pop op eieren zit(compleet legsel).
    maar Serinus weet het vast zeker,die werkt ook met babykooien,ik nl niet,bij mij gaat de man mocht het nodig zijn in dezelfde broedkooi alleen met een gazen tussenschot.
    Tussen ()geef je nu al levend voer of pas als er jongen zijn daar kan het ook nog aan liggen.
    ik voer pas bij met levend voer op de avond van de eerste dag of de ochtend van de 2e dag.
    De man kan daardoor te fel zijn.
    mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

levend voer

Ik geef ze bijna nooit levend voer omdat veel van mijn vogels het gewoon niet eten, en ten 2e als ik ze het geef wordt de man zo fel dat hij de jongen er niet alleen uitgooid maar ook dood pikt.
      Ik wil het nu wel proberen maar alleen als de pop alleen zit.

Opmerking

Tja, wat is wijsheid.... Ik heb dat ook weleens bij mijn edelzangers meegemaakt en de man in een apart kooitje aan de broedkooi gehangen.
        Beviel slecht want de man werd er erg onrustig door. Ik heb hem weggehaald en pas later, toen de jongen uitgevlogen waren, terug geplaatst zodat hij mee kon voeren. Ideaal vond ik deze oplossing toch niet.
        Bij m'n Mozambiquen heb ik de man weggehaald en uit het zicht van de broedkooi geplaatst. Ook niet ideaal maar je jongen blijven in ieder geval heel.
        Je moet gewoon het geluk hebben dat je man zich netjes gedraagt en bij het nest kan blijven. Het enige 'levend' voer wat ik verstrek zijn diepvriespinky's.

Hans.
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Working...
        X