Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gouldamandines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• gouldamandines

Hoi iedereen!!!!
    .....mag ik twee koppeltjes goulds samensteken??? Nu zitten ze apart maar het ene koppeltje voelt zich niet goed in de andere kooi....zullen ze "bekvechten" als ik ze samen voeg???
    Ik heb wel al twee nestjes gehad en de jongen heb ik al apart gestoken....ze staan dicht bij de ouders en zijn heel aktieve vogeltjes
    Alle raad is welkom.....

goulds

Hallo

goulds zijn kolonie vogels die leven in groepen bij elkaar

gr Bennie

Opmerking

Ja hoor dat mag. Ik broed ook met de koppels door elkaar heen. Mits de kooi groot genoeg is.

Opmerking

Kan prima

Echter er is ook een nadeel. En dat is de kopkleur, als je verschillende kopkleuren bij elkaar doet gaan ze vrijwel zeker ook kruisen.

Misschien een goed idee om dan gelijke kopkleuren te gaan houden.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

monogaam?

Zijn goulds monogaam? Ik heb een ouderkoppel met 2 jongen, bij die jongen zoek ik nog nieuwe vogels, als ik ze apart (per koppel) in kweekkooien heb gehad kunnen ze dan later bij elkaar in? En dan bedoel ik dan kans heb op inteelt (net als bij zebravinken)

Opmerking

Ik zou proberen om de jongen (of ouders) te ruilen. Ook bij soorten waarvan men vroeger dacht dat ze heel monogaam waren (o.a. kool- en pimpelmezen) wordt nu gevonden (door DNA-onderzoek) dat er best wel veel wordt vreemd gegaan.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
              Ik zou proberen om de jongen (of ouders) te ruilen. Ook bij soorten waarvan men vroeger dacht dat ze heel monogaam waren (o.a. kool- en pimpelmezen) wordt nu gevonden (door DNA-onderzoek) dat er best wel veel wordt vreemd gegaan.
              Klopt, de poppen laten de vriend het werk doen, nest bouwen en voeren. En dan zoeken ze ff een vreemde sterke man op ...
              Met vriendelijke groet, Jeroen

www.jeroenhubert.nl

Opmerking

m.vr.gr. Harry

Opmerking

Working...
                X