Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke kleur zijn deze Goulds??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Hallo Roodmus,

Even een opmerking.
    Niet alleen mannen zijn pastel, ook poppen kunnen dit zijn.
    Wat jij gehoord hebt slaat op het feit dat poppen nooit dubbel pastel kunnen zijn.
    Mannen kunnen dit wel zijn.
    Dus mannen in enkelfactor (deze vertonen nog een blauw bandje rond de kop) en dubbelfactor pastel (blauw bandje is weg).
    Poppen enkel in enkelfactor pastel.

simpel toch

En jouw pop is wel degelijk een enkelfactor pastel groene pop.

Veel succes ermee.

Opmerking

Hallo Roodmus,

Ik week niet zo veel van goulds, maar het zijn mooie vogeltjes.

Dat knippen van nagels valt reuze mee, even het nageltje in het felle licht houden en je zien goed waar het "leven" zit en zekker bij witte nagels is het goed te zien.

Je zegt dat je ze uit de winkel hebt, weet de winkelier waar ze vandaan komen?

Ik zie dat je ze in de buitenvoliere hebt, als het warmkweek is moet je ze vandaag (kouder en regen) toch wel in de gaten houden.

Ik weet niet of je een nachthok hebt.

Succes met je mooie goulds.

Groeten Michael.
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
        Hallo Roodmus,

Ik week niet zo veel van goulds, maar het zijn mooie vogeltjes.

Dat knippen van nagels valt reuze mee, even het nageltje in het felle licht houden en je zien goed waar het "leven" zit en zekker bij witte nagels is het goed te zien.

Je zegt dat je ze uit de winkel hebt, weet de winkelier waar ze vandaan komen?

Ik zie dat je ze in de buitenvoliere hebt, als het warmkweek is moet je ze vandaag (kouder en regen) toch wel in de gaten houden.

Ik weet niet of je een nachthok hebt.

Succes met je mooie goulds.

Groeten Michael.
        Ja ze komen uit een winkel maar weet niet of ze koudbroed of warmbroed zijn.De rest is koudbroed dat weet ik wel.Ik heb wel een nachthok mar tot nu nog zonder verwarming.Voor de winter komt wel verwarming in.De probleem met de nageltjes is opgelost want volgend week kom een kweker langs om te knippen.Alleen deze ene koppeltje heeft last van lange nagels de rest niet gelukkig.
        sigpic
        Excuses voor de tipefouten.

Opmerking

Davy: Poppen kunnen geen pastel zijn! Alleen mannen. De poppen worden groen overgoten genoemd. Of enkelfactorig geel. Is eerder ook al door johan87 genoemd.

Opmerking

Beste natuurbroed,

Deze pop is wel degelijk een enkelfactor pastelwww.users.skynet.be/fa398872 . De erythrura site. Ga dan eens kijken naar mutaties.

In Nederland praten jullie over groen overgoten en dergelijke...

Daar zal het misverstand liggen.

Groeten

Opmerking

Opmerking

Zo zo.
                Daar gaan we weer,het verschil in benaming van onze Goulds,het is het eeuwige geneul en gezever over dit onderwerp, dat alleen voorkomt uit het feit,dat de benamingen in de twee bonden in Belgie,en de twee bonden in Nederland,alle verschillend zijn.Dus VIER verschillende benamingen.
                We wonen zo kort bij elkaar ( de belgen en de Nederlanders) en beleven de hobby zo ver van elkaar.
                Die dome Belgen of die dome Nederlanders daar laten we ons onder elkander toch niks van zeggen ofwel ?
                Toch wel,nou even gewoon onder elkaarals Gouldamadine kwekers,Pastel pop zoals Davy beschrijft heeft hij volkomen gelijk,Overgoten Pop zo als wij in Nederland beschrijven ook volkomen gelijk,in vererving,in Belgie en Nederlaqnd dus gelijke vererving kijk er de boekjes maar op na.
                Oke dan,punt is nu dat er in Nederland een aparte TT klasse is voor Pastel en overgoten,omdat je de overgoten niet kunt vergelijken met een groen pastel bij de mannen uiteraard, poppen zijn alleen maar groenovergoten,en niet te zien in de groenpastel vorm die men bij de man aantreft.Deze verschijnings vorm vindt zijn oorzaak in het dimorfisme van de Gouldamadine die men ook in de wildvorn aantreft,kleur verschil man en Pop.Ook treft men geen groen pastellen aan bij de witborst mannen,alleen overgoten,ter verduidelijking,een GroenPastel in Nederland heeft een opkleurvan 50 tot 70 %,een overgoten 70% tot 95 %,daarboven is de vogel 95% tot 100 % en noemen we hem Geel,en ook in Nederland Dubbel factorig,evenals in Belgie.
                Dus wij Nederlanders hebben er een aparte klasse voor op de TT's.
                de Belgen gooien groenpastel en overgoten mannen in een klasse op de TT's,
                ook hun goed recht.
                En weet je groen maal geel geeft groenpastelen inderdaad,waarom omdat geel zogezegd het einde is van de Mutatievormin de Groen serie,dus de tussen vorm zogezegd PASTEL komt dan weer terug.
                Dan nog even over de oervorm bij de Gould amadine,Geslachts gebonden Dominant wil niet automatisch zeggen Oervorm,zoals een paar Heren in Belgie beweren,en waarom niet ? Als de Roodkop de oervorm is waarom zijn er dan in de Natuur niet alleen nog Roodkoppen aanwezig,en ik zou zeggen probeer eens 10 generatie's Rk op Rk te kweken,en kijk een s wat je dan over hebt,als het al lukken wil,ik garandeer je de RK heeft zich als zo goed als vernietigd,er is niks meer over van de vogel,dus een oervorm die zichzelf niet in stond kan houden zou die wel bestaan ?
                Wij denken dus van niet,Zwartkoppen kweken we zelf al jaren op elkaar zonder ook maar een centje pijn of verlies van kwaliteit.
                Dus onze "Oervorm" Heeft zijn bloed broeder in zijn verschijning vorm nodig om te overleven,noemen jullie de Rk maar de oervorm,dan noemen wij de Zk de oervom die de soort wel degelijk in stand kan houden.
                Trouwens al eens in de evolutie gekeken,de Pronkveer in de kop van de Roodkop is het jongste vedertype wat er gevonden is,terwijl de Baartveer van de Zwartkop,het oudste vedertype is wat er gevonden is.
                We hebben onze vrienden in verschillende TC in Belgie al eens om een antwoord gevraagd in deze kwestie maar we wachten nog steeds op antwoord,het zal ook wel uitblijven ook.
                Dus vereveving Belgie -Nederland dezelfde-benamingen niet-oervorm verklaring ook niet,dus nog maar eens wachtingen tot de bobo's in deze materie zich eens een beetje naar elkaar willen voegen.

Ger.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ger
                  en ik zou zeggen probeer eens 10 generatie's Rk op Rk te kweken,en kijk een s wat je dan over hebt,als het al lukken wil,ik garandeer je de RK heeft zich als zo goed als vernietigd,er is niks meer over van de vogel,dus een oervorm die zichzelf niet in stond kan houden zou die wel bestaan ?

Opmerking

Tja Barmsijscabaret,

Zeg eens wanneer we ze kunnen bewonderen op een show in Uw land en waar,die 10 generatie's RK.
                    Misschien kun je ook antwoord geven op mijn andere vragen,die we ook al eens in een zeer kundig Belgie's forum gesteld hebben,en waar we na 3 maanden nog steeds op antwoord wachten.
                    Maar of we nu in Nederland in geel of oranje spelen,maakt niet uit we(Nederland) hebben in China op OS al een 10 tal medailles,doen jullie ook mee
                    Maar op Uw eigen woorden,Jij jouw gedachten,ik de mijne.

Groeten Ger.

Opmerking

Opmerking

Kijk even naar berichtje 12, staat een EF pastel (gele/overgoten of hoe je het ook noemt) pop.

En ik meen toch een duidelijk antwoord gelezen te hebben door een andere Nederlander op dat andere forum ivm RK x RK.

Nee, echt meedoen nog niet, kan je geloven dat onze beste hoop gevestigd is op het voetbal? En een beetje op het hoogspringen. De enige Belg van betekenis is momenteel enkel voorzitter, een andere "pronkveer" hebben we nog niet

Opmerking

Beste mensen.
                          Ik ben de latste weken bij een paar kwekers geweest en volgens hun de pop is een zwartkop paarsborst groen overgoten pop de man is een rk pb pastel.
                          Verder geen ruzzie aub.Wij hier in nederand praaten over oranjekop in belgie zeggen ze geelkop en ook in nederland zijn mensen die de ok geelkop noemen.
                          sigpic

Opmerking

Jullie spreken over de geelkop.
                            En wij twijfelden al lang niet meer over het feit dat de pop zwartkop is.

Succes

Opmerking

Oke oke.In mijn ogen is oranje oranje en geel is geel.Grote verschil dus Is toch duidelik:een sinnasappel is oranje en een citroen is geel.Wat is de probleem??EEn oranje kop is geen geelkop.Logis toch Ik heb nog nooit een goulds gezien met een (citroen)gele kop. Jullie wel??Laat het maar zien dan!
                              sigpic

Opmerking

Oranjekop

Volgens mij worden goulds hier in NL gewoon als Oranjekop gekeurd. Of ik moet iets gemist hebben?
                                mvrgr

Piet

Opmerking

Working...
                                X