Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek grote cubavink

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kweek grote cubavink

Hallo, heb 3 maanden geleden 2 koppels grote cubavink aangeschaft. Maakten onmiddellijk nest en legden bevruchte eieren, willen zelf nooit broeden( ook niet na wegnemen man).Heb al eieren proberen laten uitbroeden door jap meeuw, deze hebben schrik en durven niet meer op nest eens jongen geboren, blauwfazantjes kiepten de jongen eruit.Wat zou de reden kunnen zijn dat pop niet wil broeden?Wat zijn geschikte pleegouders? Alvast bedankt,ted.

Zou eerst proberen uit te zoeken waarom ze zelf niet broeden.
    Is het onrustig??
    Bovendien je geeft aan dat je ze net hebt, misschien te snel??
    Koppels omruilen.

Dat meeuwtjes ed ze niet opvoeden ligt denk aan het feit(als ik me niet vergis)dat ze zich opheffen als ze om eten bedelen. Vgl. kanaries

Opmerking

kweek grote cubavink

inderdaad, cubavinken zouden op andere manier eten vragen maar had toch geprobeerd om iets te doen( anders toch verloren)De vorige eigenaar had me op het hart gedrukt de 2 koppels zo te blijven behouden omdat ze bij hem zo succes hadden.Spijtig genoeg kan ik deze man niet meer om uitleg vragen(gezondheid).Onrustig, kan maar in de kweekkooi erboven zit een koppel edelzangers die dit jaar al 12 jongen op stok hebben gebracht en nu terug een nestje van 3 op uitvliegen hebben en deze vogels hebben het toch ook graag wat rustig.Bedankt voor meedenken.

Opmerking

maar zij zijn daar al aan gewend.
        Zaten ze bij die man ook in een broedkooi?

Opmerking

deze vogels kweekten bij hem ook in broedkooi.Bij aanschaf begonnen ze onmiddellijk nest te maken en 4 dagen later had ik bevruchte eieren, nooit eerder meegemaakt met andere vogels.Bij het ene koppel ook, 12 dagen geleden eieren gelegd, na tweede ei man in voorhangkooi gehangen(vorige keer volledig weggenomen)wil niet broeden, heb eieren onder blauwfazantje gelegd, man 7 dagen geleden terug bijgezet en vandaag terug eerste ei( vorige keren steeds bevrucht)Moet inderdaad misschien nog wennen aan kooi maar feit dat ze onmiddellijk nestelen en paren in mijn bijzijn lijkt me dat ze toch hun in hun nopjes voelen.

Opmerking

Wat zijn geschikte pleegouders?
            Cubavinken hebben geen pleegouders, dus zal je je best moeten doen om natuurbroed te verkrijgen.

Ik weet van de (kleine) cubavink dat deze heel licht op het nest zitten dus verstoring tot een absoluut minimum herleiden en misschien apart huisvesten.

Indien je de vorige eigenaar niet meer kan contacteren voor info zou ik op zoek gaan naar ervaringen bij andere kwekers

- http://www.freewebs.com/janvogels/
            - http://www.vogelarena.com/forum/foru...7&recordnum=30

En intussen observeren en geduld uitoefenen.
            www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

dank u voor reactie, heb vooral wat ervaring met cini soorten maar heb nooit cuba's gehad, omwille van prijselijk koopje mij aangeschaft. Het ene koppel legt aan de lopende band (bij manier van spreken) bevruchte eieren maar gaat nooit tot broeden over, andere koppel 1 maal eieren maar zelfde probleem, heb nu laatste koppel in buitenvlucht geplaatst.Hoopte vooral geschikte pleegouders te vinden maar dat zal dus volgens jullie reactie niet lukken.

Opmerking

Ik meen, maar weet niet zeker, dat men ze wel eens onder kanaries heeft gelegd.

Opmerking

hallo, heb sinds gisteren terug jongen, liggen onder zwartkeelgeelstuitedelzanger en worden tot nu toe gevoerd, dus er is hoop, bedankt voor de reacties.

Opmerking

edelzanger voedt grote cubavink

het grote cubavinkjong wordt verder goed gevoerd door een zwartkeelgeelstuitedelzangerpop die broeds was maar waar ik geen geschikte man voorhad(pop met kleine keelvlek).Spijtig want deze vogels zijn vrij zeldzaam maar ik gebruik ze liever als pleegouder dan ze te kruisen met andere ondersoort.Aan iedereen bedankt.Hopelijk heb ik de foto eropgekregen.
                    Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ted
                      het grote cubavinkjong wordt verder goed gevoerd door een zwartkeelgeelstuitedelzangerpop die broeds was maar waar ik geen geschikte man voorhad(pop met kleine keelvlek).Spijtig want deze vogels zijn vrij zeldzaam maar ik gebruik ze liever als pleegouder dan ze te kruisen met andere ondersoort.Aan iedereen bedankt.Hopelijk heb ik de foto eropgekregen.
                      Hallo Ted kijk eens op de site van de serinus society daar zitten kwekers van zwartkelen
                      naar je beschrijving te horen heb je de serinus atrogularis atrogularis(de somereni heeft een grotere keelvlek en is donkerder en wat kleiner)
                      En op vogelnetzwerk staat iemand die zijn hele stam zwartkelen wegdoet(woont wel in schwabach duitsland heb ooit vogels bij hem gekocht heeft goede vogels)
                      ik heb ze helaas 2 maanden geleden allemaal weggedaan.
                      mvg,
                      kingfisher
                      Mvg,
                      Kingfisher.

Opmerking

DANK U voor de tip, heb inderdaad een pop atrogularis.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ted
                          DANK U voor de tip, heb inderdaad een pop atrogularis.
                          Mvg,
                          Kingfisher.

Opmerking

dank je, kingfisher

Opmerking

Working...
                            X