Mededeling

Collapse
No announcement yet.

prijs blauwe bischop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• prijs blauwe bischop

Hallo, wie weet wat de prijs is van een braziliaanse blauwe bischop (cyanocompsa brissonii), alvast bedankt.
    groeten
    Mike

Reken gauw rond de 450 euro.
    Als ze als aangeboden worden.
    mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

Is dat per koppel?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vogelkooi
        Is dat per koppel?
        Neem maar aan per stuk.
        mvg,
        kingfisher
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

Ja, dat is me te duur, vindt ook niet veel info over deze vogels, behalve dat ze mooi zingen.
          groeten
          Mike

Opmerking

Bedankt voor de antwoorden, wist niet dat ze zo zeldzaam zijn.
            Henk de links van jou gaat over de amerikaanse , denk ik, want de braziliaanse
            is blauwer.
            Toch moeilijk die overschakeling van astrildes naar de amerikaanse soorten, want ze zijn er niet.
            Mike

Opmerking

De eerste 2 zouden eventueel nog kunnen , maar de zak met geld is onmogelijk, jammer.
              Heb tijdens het zoeken op internet wel weer een hele mooie vogel gevonden, ook blauw, het is de Stephanophorus diadematis, prachtige vogel, mischien zijn die goedkoper

Opmerking

Ik vrees voor je dat deze nog lastiger te krijgen zijn. Tangara's worden niet veel gekweekt.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vogelkooi
                  De eerste 2 zouden eventueel nog kunnen , maar de zak met geld is onmogelijk, jammer.
                  Heb tijdens het zoeken op internet wel weer een hele mooie vogel gevonden, ook blauw, het is de Stephanophorus diadematis, prachtige vogel, mischien zijn die goedkoper

Je weet wel wat je uitzoekt,maar met dit soort vogels ben je eigenlijk zo'n beetje 5 jaar te laat i.v.m import stop.
                  Misschien een rare vraag en vat hem niet beledigend op aub maar hoeveel ervaring heb je met dit soort vogels?
                  Het zijn nl. niet de makkelijkste en zeker niet de tangara's,ik heb vroeger de schranki's , druppeltangara's en paradijstangara's gehad maar die zijn verdomd gevoelig en vaak ook redelijk agressief.
                  mvg,
                  Kingfisher
                  Mvg,
                  Kingfisher.

Opmerking

Hoi King, nee ik ben niet beledigd hoor, Ik heb nog geen ervaring met deze vogels, kan je me vertellen wat er dan moeilijk is aan deze vogels, buiten het agresieve gedrag, de meeste vogels willen wel een beetje en teritorium.
                    Maar een blauwe bischop is natuurlijk anders dan een tangara.
                    Leuk dat je die hebt gehouden, heb je ze in leven kunnen houden, mee gekweekt?
                    Heb je ze kunnen wennen aan een speciaal voer of enkelt fruit?
                    Het lijkt me prachtig een paar stellen verschillende tangaras in een voliere te zien, en de blauwe bischop vindt ik ook heel mooi.
                    En dan nog een paar die mooi kunnen zingen erbij, fantastisch
                    Mike

Opmerking

Hallo Mike,ik had die tangara's op een goed ijzerarm universeelvoer met wat clausbruin erdoor(is niet meer te verkrijgen dacht ik)en buffalo's.
                      Verder fruit van het seizoen als aardbei,appel sinaasappel peer kiwi etc.
                      En ik maakte zelf honingwater en veel badwater.
                      Verder een goed beplante voliere.
                      Ik heb wel nestjes gehadmaar nooit jongen omdat de voliere teveel vogels bevatte en daardoor te onrustig was.
                      Inderdaad hebben de meeste vogels een territorium maar het verschilt per vogel,ik vond dat de tangara's toch wel veel ruimte nodig hadden om goed te kunnen gedijen en omdatik die niet kon geven toendertijd zijn de vogels naar een andere liefhebber gegaan.
                      In R'dam is er nog een handelaar die paradijzen en nog wat andere soorten heefft zitten o.a geelpoothoningzuigers en cotinga's en trogons maar alleen voor zich zelf en niet voor de handel,deze zien er prachtig uit.
                      mvg,
                      Kingfisher
                      Mvg,
                      Kingfisher.

Opmerking

Hallo, Ik denk dat ik voorlopig maar even wacht met tangaras, met die vogels kan je eigelijk nooit weg, want je kan niet voor langere tijd voedsel neerleggen, vanwege bederf.
                        ik hou het nog even bij de zaadeters, rode kroonvink ,blauwe bischop en de safraanvink, lijkt me wel een mooie combinatie.
                        Groeten
                        Mike

Opmerking

Opmerking

Hallo vinkeman,met organisten ben ik niet op de hoogte misschien dat je eens bij de speciaalclub v-i eters moet informeren.
                            Ik heb zelf nu ook niet meer van dat soort vogels,nog een sneeuwkruintapuitman maar that's it.
                            mvg,
                            Kingfisher
                            Mvg,
                            Kingfisher.

Opmerking

Working...
                            X