Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binzen astrilde met legnood. Dringend!!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Binzen astrilde met legnood. Dringend!!!!!

mijn binzen astrilde pop zat vanmorgen op de bodem van het verblijf. ze heeft een nest met 3 of 4 eieren en ik denk dat ze legnood heeft. za zat bol op de bodem en je kon haar zo pakken. ik heb sla olie op haar stuit gesmeerd en haar weer in het verblijf gezet. weet iemand hier raad mee???
    graag een advies/tip. alvast bedankt.

Het eitjes kan je vaak zien zitten of toch op z'n minst voelen. Je kan dan wat olie thv de cloaco inmasseren, voorzichtig zodatje het ei niet kapot duwt.

Vervolgens zet je haar best op een aangenaam warme plaats en laat je ze met rust. En hopelijk komt het alsnog goed!
    www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

het eitje is er heel uitgekomen. is er nog kans dat dit eitje bevrucht is? en kan ik het nu gewoon in het nest leggen want het ligt op de bodem. bedankt voor de tip!!

Opmerking

De kans dat ze alsnog gaat broeden lijkt me klein... Observeer ze nog een paar dagen en hou ze op een aangenaam warme plaats indien nodig, zelfs als dat betekend dat dit legsel verloren gaat.
        www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Ik denk dat ze gewoon tot broeden overgaat. Je moet echter nu wel de pop eierschalen verstrekken aangezien ze kalk tekort komt en daardoor legnood krijgt.

Ik gebruik zelf altijd eierschalen, 2 minuten in de magnetron op het hoogste vermogen, uiteraard af laten koelen, licht vermalen en dan vol op verstrekken.

Succes met de kweek,

Hugo
          Bezoek ook eens mijn website:http://www.estrildidae.nl

Opmerking

Working...
          X