Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie kent dit verschijnsel?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wie kent dit verschijnsel?

Hallo,

Wie kan mij vertellen of dit vaker voorkomt?
    Dit is een jong van de binsenastrilde en is net uit het nest.
    Uit het ouderkoppel komen wel wildkleur en pastel uit maar dit ken ik niet, toeval?
    Bijgevoegde Bestanden

zit het koppel helemaal apart of zitten er meerdere vogels in dezelfde ruimte?

Opmerking

Een bonte roodkop binsenastrilde... leuke verrassing, niet?
      www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Dit verschijnsel komt ook wel bij meer vogels voor. Ken ook een paar kwekers die tijgervinken hebben die allemaal witte veren hebben. Het kan al na de eerste rui eruit gaan, maar het kan ook blijven zitten en dan heb je echt een bonte roodkop binsenastrilde.
        Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

Opmerking

Ze zitten bij gould's en timorzebravinken in

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door koene
            Een bonte roodkop binsenastrilde... leuke verrassing, niet?
            Ja, bont is ie wel maar zouden die witte velden dan eigenlijk niet geel moeten zijn?
            Trouwens, het lijkt net of uit de overige bevedering ook het geel verdwenen is. En als dat zo is, zou dat meteen de witte bevedering verklaren...

Gezien zijn vraag denkt Krien zeker aan een bastaard?
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Ik dacht aan bastaard of vreemd ei in nest.
              Maar tropen weet ik niet heel veel van.

Opmerking

Een bastaard met een gould lijkt me niet te kunnen, althans heb ik nog nooit gezien. Goulds bastaarden zijn erg zeldzaam. Eventueel met een timorzebravink?
                Maar dat zou het bont nog niet verklaren.
                Ben het met Hans eens dat het er op lijkt dat de vogel geen of weinig geel toont. Zou mogelijk een Blauwmutatie kunnen zijn. Maar het vogeltje toont nog wel een beetje rood aan de staart.
                Ik kan het niet echt verklaren maar ben wel benieuwd hoe het er na de rui uitziet!
                mvrgr

Piet

Opmerking

Op vogelarena was er een liefhebber die een bonte binsen kweekte en die vloog uit met witte veren om vervolgens na de rui geelachtige te vertonen...
                  En het geel is in de overige bevedering verdwenen, zeg je. Bedoel je dan dat een "normaal" bont jong bruiner van kleur moet zijn?

En wat is precies de blauwmutatie bij binsen?

Opmerking

ik heb een tijdje met bonte binzen gekweekt

ik kweekte steeds meer bont erin

en tja na een paar jaar de boel maar naar de handel gedaan

en bij ''vantendeloo'' waren ze er maar wat blij mee

't was inderdaad wit die veervelden

misschiens aan jou de eer de witte te creeren he

groetjes frank4

Opmerking

Blauwmutatie

@ Koene
                      Met een blauwmutatie in het algemeen bedoel ik een mutatie waarbij alle geel in de bevedering is verdwenen. Dan blijft alleen het zwarte pigment over en dat geeft samen met de aanwezige blauwstructuur in de veren een blauwe kleur aan de vogel, denk bijv. aan de blauwe gouldamadine.

Bij een echte blauwmutatie zal niet alleen het geel verdwijnen maar ook het rood. Ik wees al op het rood aan de staart, de reden waarom ik twijfelde aan een blauwmutatie.
                      mvrgr

Piet

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door frank4
                        ik heb een tijdje met bonte binzen gekweekt

ik kweekte steeds meer bont erin

en tja na een paar jaar de boel maar naar de handel gedaan

en bij ''vantendeloo'' waren ze er maar wat blij mee

't was inderdaad wit die veervelden

misschiens aan jou de eer de witte te creeren he

groetjes frank4

Met alle respect voor mutatiekwekers - ik ben er zelf ook niet vies van - maar ik denk dat een witte bins nu niet direct een aanwinst is..... Hetzelfde met een witte Gouldamadine, het voegt weinig toe.
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Bedankt.

Allereerst bedankt voor alle reacties.
                          Helaas kan ik niet laten weten hoe hij eruit ziet na de rui. Ik ben hem kwijt, kan hem nergens weer vinden in de hele voliere niet.
                          De andere 4 zijn gewoon uitgevlogen en er zit er nog 1 bij die 1a2 witte veertjes heeft.
                          We zien wel hoe die eruit ziet na de rui.

Opmerking

och het verschijsel dat ik kreeg was dat ze met witte vleugel en staartpennen uitvlogen
                            ook paar witte plekken op 't lijf

die na de riu zeer licht geel of roze (stuit en kop) terug kwamen

was niet meteen ''wit'' te noemen wel zeer opgebleekt.

of 'n witte bins iets aanbrengt weet ik niet meteen misschiens 't onstaan van 'n reeks nieuw kleurtjes??

groeten frank4

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Piet
                              @ Koene
                              Met een blauwmutatie in het algemeen bedoel ik een mutatie waarbij alle geel in de bevedering is verdwenen. Dan blijft alleen het zwarte pigment over en dat geeft samen met de aanwezige blauwstructuur in de veren een blauwe kleur aan de vogel, denk bijv. aan de blauwe gouldamadine.

Bij een echte blauwmutatie zal niet alleen het geel verdwijnen maar ook het rood. Ik wees al op het rood aan de staart, de reden waarom ik twijfelde aan een blauwmutatie.
                              Nog nooit van gehoord bij een binsenastrilde, daarom dat ik er specifiek om vroeg...

Opmerking

Working...
                              X