Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nestje roodkop papagaai amadine's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nestje roodkop papagaai amadine's

Hallo,

Een paar dagen geleden zijn er drie jonge roodkoppen uitgekomen. Erg leuk, maar het nestje hebben ze net boven de vijver die zich in de buitenvlucht bevind gemaakt. Op zich niet zo erg maar ik ben bang als ze straks uit gaan vliegen, ze in het water terechtkomen...
    Normaal broeden ze bij ons alleen maar in de binnenvlucht, maar dit koppel was een beetje eigenwijs.

Nu is mijn vraag of het verstandig is om de hele familie te verhuizen naar een kweekbox(100 x 50 x 50).
    Zullen ze dan doorgaan met het verzorgen van de jongen of niet???

Wie kan mij daar een antwoord op geven?

Alvast bedankt, Marco

roodkoppen

ik zou de vogels mooi laten zitten als je ze nu overzet kun je het nestje wel vergeten .
    je kunt beter voor dat de jongen uitvliegen een houten plaat of iets dergelijks over de vijver leggen .
    gr sjouke

Opmerking

Stukje gaas erover spannen, heb je ook minder gedoe met poep op 'e plank en kunnen de vogels nog wat drinken ook.

Opmerking

Nou, op zich zou dat wel moeten lukken, ware het niet dat de vijver en voliere samen een geheel vormen wat beplanting betreft. De buitenvlucht is 16m2 en bijna helemaal volgegroeid. Hierdoor is het onmogelijk om de vijver af te dekken

Groetjes, Marco

Opmerking

Misschien een opvangnetje onder de nestkast? Als de vogels uitvliegen dan kunnen ze alsnog in de plomp vallen, maar als ze nog niet vliegklaar zijn is een netje misschien wel handig.

Opmerking

Hierdoor is het onmogelijk om de vijver af te dekken
            er zijn wel dingen onmogelijk maar die lijkt mij niet,niet makkelijk ja dat zal best

Nu is mijn vraag of het verstandig is om de hele familie te verhuizen naar een kweekbox(100 x 50 x 50).
            dat was dan beter geweest voor dat er eieren waren

en nu,ja nu zul je risico's moeten nemen als je de vijver niet wilt afdekken of je verhuist ze naar binnen met het risico dat ze de jongen in de steek laten of je laat ze lekker groot worden en uitvliegen in de vlucht in de hoop dat ze met de eerste keer eruit geen bad nemen.
            Henk Dijkkamp

Ik weet niet alles maar doe mijn best.

Opmerking

Ga naar de Xenos, koop een schepnet van een euro, sloop te stok eraf en hang 't net een beetje onder het nest.

Opmerking

Hallo allemaal:

Goed nieuws, vandaag zijn er drie jonge roodkoppen uitgevlogen!!!

Had het nestje een meter verplaatst en de ouders hebben er al die tijd goed voor gezorgd.

Zijn nu zelf door het "kwartelgat" naar binnen gegaan en zal ze daar lekker nog even laten zitten

Groetjes, Marco
                Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Working...
                X