Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Serinussoort

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Inderdaad staat in de 'Kooi- en volierevogelsencyclopedie' van Esther Verhoef-Verhallen bij de Mozambiquesijs (blz. 95) een vogels die zo goed als identiek is aan de vogel van Barmsijscabaret. Een 'echte' mozambiquesijs dus!
      Het gaat hier om een mutant die nog niet is vastgelegd en afkomstig was uit de wildvang.

Opmerking

Hallo,

Maar goed; met name door de laatste informatie die we gekregen hebben van Barmsijscabaret
        Het koppeltje bestond uit eentje die je ziet op de foto's en het popje was overduidelijk een gewone kleine edelzanger. De vorige eigenaar had ze gekocht als witstuitedelzangers. Volgens mij heeft hij dus vruchtbare metissen gekocht.
        The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Klopt Serinus. Alleen kan ik uit het verhaal van Barmsijscabaret niet met zekerheid opmaken dat de vogel op de foto een nakomeling is van het genoemde koppel (dus een bastaard). Het zou theoretisch dus toch nog een mutant kunnen zijn.

Opmerking

Opmerking

filmpje

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
              www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Dit is inderdaad een filmpje van de man waar Serinus het al over had. Lijkt sprekend op wat ik zitten had. Hieruit trok ik de conclusie dat ze niet fokzuiver waren en vlogen ze de deur weer uit

Opmerking

Hallo barmsijs ik heb ook even dat filmpje bekeken en wat me opvalt is het formaat verschil tussen die mozambiquesijs en die zgn. mutatie.
                  Die mutatie is groter lijkt me.
                  mvg,
                  Kingfisher
                  Mvg,
                  Kingfisher.

Opmerking

Opmerking

Ik twijfel toch nog ,als ik de grote van deze vogels bekijk door de tralies te meten denk ik toch dat die mutatie groter is en doet mij dus denken dat het een kruising is .

Temeer daar er nog een filmpje op staat van deze persoon waar een bastaard te zien is(laat ik even in het midden wanneer men het over een bastaard of een kruising heeft die discussie doet er hier even niet toe)maar hij kweekt ze ook.
                      mvg,
                      Kingfisher
                      Mvg,
                      Kingfisher.

Opmerking

En zo zien we allemaal wel iets anders. Mijn vogeltje van enkele weken geleden was evengroot als een gewone mozambique. Volgens mij is het een product van kleine mozambique x edelzanger (kleine).

Enne ... het is een metis

Opmerking

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Working...
                          X