Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie weet raad met niltava sundara

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wie weet raad met niltava sundara

Mijn niltava had 4 jongen op 17 juni. Op 24 juni heeft ze 2 jongen uit het nest verwijderd die nergens meer terug gevonden zijn. Tot dan toe werd alles normaal gevoerd met pinkys, buffalos, meelwormen, fruitvliegen , motten en weideplankton.Verder zitten ze in een grote vlucht met vijver , waar ze zelf nog de nodige insekten kunnen vangen.
    De twee overgebleven jongen worden goed gevoerd en groeien goed op.
    Nu het probleem: mijn pop is gisteren begonnen met het bouwen van een nieuw nest, en vanmorgen 28 juni is dit nest bijna voltooid.Wat doe ik nu?? Laat ik haar gewoon doen, verwijder ik het nest, of wie weet raad zodat ze haar bestaande kroost van intussen 11 dagen oud verder grootbrengt??
    Graag jullie goede raad

wie weet raad met niltava sundara

Hallo Tropic

Een Niltava gebruikt haar nest nooit 2 keer voor elk broedsel wordt een nieuw nest gemaakt.
    Voor de jongen hoef je niet te vrezen die worden gewoon door gevoerd door Pa.
    Gefeliciteerd met het jonge spul en laat ze maar gewoon hun gang gaan.
    In het blad Onze Vogels staat in het Mei nmr. (nmr 5) een prachtig kweekverslag van Arie Bakker
    Nog een tip zorg voor genoeg krekels nmr. 8 dan kan het niet meer fout gaan.

Opmerking

Arjan,
      Bedankt voor je snelle reaktie en felicitaties, maar helaas, pa niltava heeft zijn werk niet meer gedaan en vanavond zijn de jongen dood.
      Wie weet een volgend legsel beter??

Opmerking

Working...
      X