Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruzie onder de vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Ruzie onder de vogels

Hallo lezer

Ik heb een voliere met een span kanarie's en een span diamantduiven!
    Nu heb ik er japanse meeuwen in gedaan en de mannetjes kanarie gaat er elke keer achter ze aan .
    Nu gaan er morgen ook nog spitsstaarten in, maar in ieder geval weet iemand wat ik kan doen?
    Ikzelf denk dat het wel overgaat maar mischien heeft iemand er ervaring mee!? De japanse meeuwen worden ook niet echt geplukt ofzo,
    maar ik denk dat de kanarie's een terretorium in de voliere hebben, en trouwens ze zitten ook op eieren, maar daar broed alleen het vrouwtje op, en die laat ze wel met rust.
    En het is ook niet alleen dat ze bij het nest worden weggejaagd!

Wie Weet Wat???

Mvg Wilbert

vogels bij zetten

Ik denk dat het nooit zo'n goed idee is om nieuwe vogels in je vlucht te doen bij al broedende vogels. Dat geeft onrust en zou ook nog kunnen leiden tot nestverstoring. Maak je vogelkeuze voordat je in de bewuste vlucht met broeden gaat beginnen. Dan zal het denk ik beter gaan. Schermutselingen heb je dan ook nog wel maar dan zal het verder wel een beetje meevallen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Antwoord op Henk3

Daar zit weer een heel verhaal achter.....
      Ik had de japanse meeuwen in een broedkooi gedaan (eind vorig jaar).
      Ik had dat gedaan om te kijken of ze daar wel goed gingen broeden, en ik was van plan om ze deze zomer er in te doen.
      Maar 1 week geleden kregen de kanaries nesteldrang, ze gingen nestmateriaal op de balk tegen het gaas leggen,
      dat was al eens eerder gebeurt en ik wou niet dat dat weer gebeurde! Toen heb ik maar nesten opgehangen.
      En de spitsstaarten heb ik net een half jaar, en die konden niet zo goed tegen de kou, want ik verwarm niks,
      maar bij de broedkooien is het wel degelijk warmer.
      Nu het wat warmer word, doe ik die er ook in...

Mvg wilbert

Opmerking

ruzie onder de vogels

Een beetje ruzie/schermutselingen is niet erg. Als je voliere niet al te klein is, zou het best goed kunnen gaan als je die spitsstaarten er bij doet. Misschien gaat het zelfs wel beter omdat die kanarieman dan zijn agressie moet 'verdelen'....
        succes

Opmerking

Working...
        X