Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sicalis flaveola ringen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• sicalis flaveola ringen

Hallo, mijn Braziliaanse safraanvinken hebben jongen, ik zou ze wel willen ringen, zijn ze gevoelig wat dit betreft,en gooien ze de jongen uit het nest of kan het geen kwaad. Ik heb ringen van 3 mm.
    Mike

saffraanvinken

De Saffraanvinken die ik gehad heb waren geloof ik de groten. Ben niet helemaal zeker of dit dezelfde waren als die jij nu hebt maar ik denk het haast wel.

Die van mij waren wel gevoelig voor verstoring. Ik heb wel jongen groot gekregen en ook geringd. Op een gegeven moment vond ik de pop toegetakeld op de bodem van de vlucht. De man was even zeer agressief tekeer gegaan. De pop heb ik toen een tijdje in een broedkooi gezet en ze kwam weer mooi in de veren. toen gebeurde het, ik had het raampje open staan en vergeten het gaas ervoor te zetten. tijdens het voeren door zo'n klepje wat langs de zijkanten omhoog kon schuiven, glipte de pop me langs mijn hand en ze nam de bocht naar het raam feilloos. Die heb ik dus nooit weer terug gezien. Prachtige vogels. Geef dus niet teveel meelworm e.d. Haal voor het ringen je handen even door b.v. een conifeer. Dit om je mensenlucht enigszins te verdoezelen.

Ik zag net dat de ringmaat 2,7 is. Maar 3,0 zal er ook niet afvallen. Kan je wat later ringen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Bedankt Henk, Ja het zijn de grote, de kleinere heb ik ook, de Argentijnse, daar is het eerste broedsel bij mislukt.De pop bleef maar doorbroeden op 2 onbevruchte eieren en keek te weinig om naar de jongen, ik had de eieren er meteen uit moeten halen, maar ik wist niet dat ze doorblijven broeden, bij de andere vogels laat ik altijd het onbevruchte ei liggen als steun voor de jongen.
      Maar de grote safraanvinken hebben 5 jongen en tot nu toe gaat het goed.
      Inderdaad gevoelig, als ik de deur open doe is de pop er al af, nu wordt dat wat minder.
      Jammer voor je dat de pop is wegevlogen, maar ja,het is mij ook wel eens gebeurt.
      Prachtige fotos trouwens op die link, die ik heb zijn nog mooier
      Onder elkaar zijn ze nog niet agresief geweest, ze dansen meer, maar een andere die ik heb, heeft wel een popje of jonge man gedood, dat was er een, die was niet op kleur, enkel bij de vleugels.
      Mike

Opmerking

agressie

De agressie begon toen er weer met een volgend nest gestart werd. Maar wat een prachtvogels vind ik het.
        Ik zou graag die mooie foto's van jou eens voorbij zien komen.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Opmerking

foto's

Dat kan hier of prive.

Kijk maar even bij foto's films en nog meer moois. De tread foto's op vogelcafé zetten. http://vogelcafe.nl/showthread.php?t=2524
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

fotos

Dat lijkt mij te ingewikkeld op het moment

Vandaag wilde ik de safraanvinkjes ringen, maar ik heb besloten het niet te doen, de volgende ronde doe ik het wel, zo heb ik in ieder geval, als er teminste niks mis gaat een aantal jongen, en kan ik daar mee verder.
              groeten
              Mike

Opmerking

foto up loaden

Dat kan ook via foto album (zie werkbalk hier boven) en dan up load. Dan kun je hier even de link daarvan plakken. Komt het ook weer voor de bakker.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Opmerking

fotos

Ja Henk het is me gelukt, sommige niet, weet niet waarom, onder de v van vogelkooi.

Nog een vraagje, wie weet welke het nest maakt van curios, de pop of de man?
                  groeten
                  Mike

Opmerking

nest

Ik weet het al, het is de pop, gevonden op de bovenstaande site
                    Mike

Opmerking

Working...
                    X