Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vragen algemeen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• vragen algemeen.

hallo vogel vriend/inen.
    Na 45 jaar kanaries kweken wil ik dit jaar overgaan naar het houden en kweken van goulds amadines.
    Maar ik heb niet zo heel veel kennis van deze vogeltjes, en dus zou ik graag
    op dit forum een paar beginers vraagjes stellen.
    Allereerst wil ik mijn voliere buiten vlucht: 7 mtrx 3.20mtr x 2 Mtr willen beplanten.
    Wat moet ik zo al in deze voliere planten. Of heeft beplanten geen zin gezien de ervaring met mijn kanaries.
    Hoe herken je een man van een Popje?
    Wat is de beste tijd om deze vogels aan te schaffen?
    P.S moet ik nog vermelden dat mijn buiten voliere niet overdekt is gedeeltelijk begroeit met bruidssluier,en kamper foelie. Mijn aan grenzend nacht hok is 3x 2,5 Mtr x 1.90 mtr en is in de winter verwarmd geld ook voor mijn kweekruimte met 22 kooien van 50x50x40. zijn deze kooien geschikt?
    Graag zou ik hier over wat informatie hebben. wie wil mij hier mee helpen.
    O ja nog een vraag hoeveel vogels kan ik maximaal in deze ruimte houden.

een aantal antwoorden is afhankelijk van het feit wat precies wilt met de goulds wil je er mee naar de TT dan is kweken in broedkooien aan te raden zo kun je wat selectiever kweken de kooien zijn naar mijn mening geschikt om in te kweken.

hoe herken je de man van de pop ja dat was altijd makkelijk maar met de komst van lilaborst en witborts in combo met mutanten is dat wat lastiger geworden maar voor de lichtgroen paars/witborst is het nog redelijk makkelijk voor een leek te herkennen de man is veel feller gekleurd dus diepere paarse borst gele buikkleur.

voor de zomerkweek is het nu wel een redelijke tijd om aan te schaffen een nadeel is dat ze niet op kleur zullen zijn waarschijnlijk op moment dat je er mee naar de TT wilt.
    het op kleur komen duurt nog wel een tijdje en kun je dus beter in oktober november er mee kweken en dan ben je nu voor de kweek te laat.

voor verdere info speciaal over goulds verwijs ik graag naar:

maar ook hier zitten diverse leden van deze site.
    Henk Dijkkamp

Ik weet niet alles maar doe mijn best.

Opmerking

Working...
    X