Graag had ik naast mijn loris een aantal tropische zaadeters willen houden.
Mijn keuze is gevallen op papegaaiamadines en dan in het bijzonder op de Peale's papegaaiamadine.
Ik heb totaal geen ervaring met deze soorten, graag had ik dan ook zoveel mogelijk informatie ontvangen.
Hoe moeten deze vogels gehuisvest worden, broedkooi, binnenvoliere, afmetingen, dicht aangekleed met groen of niet, wat voor groen, kunststof of natuurlijke takken. Paarsgewijs of beter in kolonie, kunnen verschillende soorten samen bv. roodkop, driekleur en peale's;
Welke voeding? Zaadmengelingen, eivoer, levend voer?
Wanneer zijn ze broedrijp? Welke periodes van het jaar kweken, ruien ze?
Welke temperatuur en vochtigheid?
Zijn er aspecten die bij het houden van deze soorten speciale aandacht behoeven.
Zijn er interessante boeken over deze vogelgroep verschenen?
Hartelijk dank voor de informatie.
Mijn keuze is gevallen op papegaaiamadines en dan in het bijzonder op de Peale's papegaaiamadine.
Ik heb totaal geen ervaring met deze soorten, graag had ik dan ook zoveel mogelijk informatie ontvangen.
Hoe moeten deze vogels gehuisvest worden, broedkooi, binnenvoliere, afmetingen, dicht aangekleed met groen of niet, wat voor groen, kunststof of natuurlijke takken. Paarsgewijs of beter in kolonie, kunnen verschillende soorten samen bv. roodkop, driekleur en peale's;
Welke voeding? Zaadmengelingen, eivoer, levend voer?
Wanneer zijn ze broedrijp? Welke periodes van het jaar kweken, ruien ze?
Welke temperatuur en vochtigheid?
Zijn er aspecten die bij het houden van deze soorten speciale aandacht behoeven.
Zijn er interessante boeken over deze vogelgroep verschenen?
Hartelijk dank voor de informatie.
Opmerking