Mededeling

Collapse
No announcement yet.

teen gebroken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• teen gebroken

Hallo vogelliefhebbers ,mijn jong blauwfazantje heeft waarschijnlijk met zijn achterteen tussen zijn ring bekneld gezeten en daardoor gebroken en hij bloedt onophoudelijk.Wat kan ik hieraan doen en wat zijn de gevolgen hiervan?

Inmiddels is het bloeden gestopt maar ze zit vaak op 1 poot en kan de stok dus niet goed vastklemmen.Voor de rest is ze nog in goede konditie. (ze fluit nog volop)Nu is mijn vraag of dit nog goed komt en of dit problemen gaat geven met de a.s. kweek in het najaar.

Tonnie

Opmerking

teen gebroken

Hallo,

Het trekken met de poot zal nog wel een tijdje duren(pijn).

Daarna zal hij/zij het wel weer gaan gebruiken.

Als het een popje is heb je waarschijnlijk geen problemen met de kweek.

Zij kan dan wel door de poten zakken tijdens de paring mocht ze de zitstok niet goed vast kunnen grijpen.

Als het een mannetje is wordt het lastiger, daar het treden van een pop moeilijker gaat en zal hij de pop niet goed vast kunnen houden.

Vaak onbevruchte eieren.

Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Succes met het vogeltje.

Groeten Michael.
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Bedankt voor je reactie Populier, de pop maakt het nu alweer iets beter dus ik verwacht dat het wel goedkomt.

M.vr.gr. Tonnie

Opmerking

gebroken teen

de oplossing is heel simpel als het de achteteen betreft vast maken met een tapeje aan de ring zo snel mogelijk na een poosje haal je het plakband eraf en heeft zij er geen last meer van groeten wim

Opmerking

Working...
          X