Mededeling

Collapse
No announcement yet.

klein zangvogel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• klein zangvogel

Ik ben op zoek naar een klein zangvogeltje. Ik wil hier niet mee kweken, maar houden in de woonkamer. Als de vogel mij bevalt ga ik dit misschien in de nabije toekomst wel doen.
    Hij moet zo groot zijn als een mozambiquesijs of kapoetsensijs. Deze twee vallen af, omdat ik ze in het verleden al heb gehad
    Het mooiste zou zijn als hij er uit zag als het vogeltje dat ik decennia geleden had; klein, zwart met een grijs snaveltje, mooie zang niet hard.
    Geen idee wat voor soort vogel het toen was (en nu ook niet)

[COLOR="#0000FF"]Zou beetje meer info moeten zijn Pico.[/COLOR]

Opmerking

Een zwarte vogel ?
      Wat ik kan bedenken dan, is een zwarte sijs.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

zwarte vogel kan ook een kraai zijn,maar mischien dansmeestertje of staalvinkje.Vroeger overal te koop voor weinig.

mvg eddie

Opmerking

Opmerking

[COLOR="#0000CD"]
            Naar onder scrollen.

Thakoer

Deze misschien?[/COLOR]

Opmerking

Nee helaas. Jammer. Te groot. Hij was zo groot als een koolmees en nu ik deze zwarte zie, was het toch niet zo zwart, meer zwart grijzig. Intussen geniet ik van een roodborstje hoog zittend op de schutting

Opmerking

[COLOR="#0000CD"]50 jaar geleden leden wij Nederlanders, nog steeds als vogelliefhebbers onder het juk van door de bezetter opgelegd onrecht.
                Te weeg gebracht door Nederlanders die met Duitsers in '40--'50 een wet konden doordrukken die zijns gelijke niet kende in europa.
                De zogenaamde vogelwet, '36
                Onrecht door collaboratie is die onder Duitse bezetting, onterecht in Nederlandse recht, door toenmalige zich Nederlander noemende Kamerleden.

Je vogeltje zal dus een Surinaams moeten zijn.

Over smaak kan je niet twisten, een heel aangenaam zangvogeltje hier, is naar mijn mening de heggemus of de zwartkoptuinfluiter.
                Te beluisteren via Utube.
                Deze kan je wel met moeite bekomen langs de kanalen die er voor zijn.
                Beide vogels zijn in het goede jaargetij hier in mijn tuin te beluisteren.

Ik kan u zeggen een genot voor de oren.
                Suc6 met het vinden van uw favoriete[/COLOR]

Opmerking

Dank je.
                  Goed idee om Youtube te gebruiken. Ga ik zo doen

Opmerking

Working...
                  X