Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blauwfazanten probleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• blauwfazanten probleem

hallo
    mijn blauwfazanten leggen wel eieren en broeden ook wel samen maar telkens zonder resultaat eieren zijn onbevrucht of worden uit het nest gegooid (terwijl ze wel bevrucht zijn)
    weet iemand hoe dit komt.

Blauwfazanten probleem

Hallo Vogel,
    Tja dat probleem heb ik dus ook!!
    Bij mij voeren ze dus niet maar blijven wel netjes op het nest zitten.
    Nu zijn de 2 jongen alweer dood dus nu ga ik, als ze weer eieren gelegd hebben en net voor het uitkomen daarvan stoppen met levend voer en pas weer levend voer geven als ze 4 dagen oud zijn(als ze dat redden!!)en...met mate.
    Groetjes,Mirjam

Opmerking

Slechte resultaten

Beste vogel ben eigenlijk wel benieuwd of je met meerdere koppels broed en de vogels in het begin van het broedseisoen zelf een partner laat kiezen.Hier heb ik zelf bij verschillende vogelsoorten goede resultaten mee.Doe je dat nog niet is het altijd het proberen waard succes ermee Rob.

Opmerking

hallo rob

ja ik heb twee koppels blauwfazanten een koppel heeft voor elkaar gekozen en daar heb ik dus problemen mee.
        het andere koppeltje zeg maar doen niks
        maar ik zag een onderwerp van kanarie's en deze kwekers hebben als ik het goed lees de zelfde problemen al ik dus het zou wel met het weer te maken hebben. al heb jij er geen problemen mee zeg je

Opmerking

Ik denk dat je meteen de oorzaak aanhaalt... 2 koppels blauwfazantjes bij elkaar levert maar zeer zelden jongen op.
          Haal de koppels uit elkaar (buiten gehoorsafstand) en je maakt veel meer kans.
          Bij heel veel tropische vogels werkt het prima, maar juist blauwfazantjes dulden geen concurrentie in de buurt.

Het proberen waard...
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

Geen problemen?????

Nou Vogel was dat maar waar geen problemen.Bij mij lukt het beter met koppels die zich zelf uitzoeken,daarmee heb ik een klein gedeelte van mijn kweekproblemen opgelost,maar zoals bij iedere kweker heb ik elk jaar wel een probleem waar ik tegen aanloop daarom is dit ook een mooie gelegenheid omdat er nogal snel op problemen gereageerd word en je niet hebt dat een heel kweekseisoen verloren gaat.Ik heb op dit moment 2 koppels putters die het vorig jaar heel goed deden en nu al 2 rondes de jongen na 3 a 4 dagen uit het nest gooien,heb dus zelf ook ??? groeten Rob.

Opmerking

Kan zijn dat u nu al veel buffalo wormen geeft. Doe het eerder met mate voor de jongen er zijn, want te veel betekend dat ze een grote drang krijgen om van nieuwe te gaan leggen, en zo gooien ze de jongen oof eieren uit het nest. Misschien oet u dat eens proberen door bijna geen wormpjes of ander eiwit rijke voer de geven tijdens leggen/broeden. Als de jongen er zijn, dan wel genoeg geven.
              Zelf ook de probleem, en een bakje met worpjes direct naast/onder het nestje met jongen help wel om andere vogeltjes uit de buurt te houden(ouders van de jongen maken wel ruzie dan als er indringers komen.)

Opmerking

oke bedankt voor de tips ga kijken of ik ze appart kan zetten en wat de wormen betreft dat ga ik even weghalen heb geen jonge meer zitten dus ze kunnen wel even zonder wormen.

goeie site hier kan een hoop leren.

vogel

Opmerking

levendvoer.

als de vogels het eerste eitje hebben gelegd dan onmiddelijk stoppen met het geven van levendvoer en eivoer ,dit pas weer geven als de jongen 2 a3 dagen oud zijn ,de kans dat ze dan de eitjes cq de jongen eruit gooien een stuk kleiner.
                  succes.
                  m.vr.gr.Harry
                  m.vr.gr. Harry

Opmerking

Opmerking

Miereneitjes zijn moeilijk verkrijgbaar, uit het wild halen is niet de oplossing (word ook heel duur als men je pakt) Ik voer een alternatief van yoghurt word goed gegeten.
                      vr gr Wil

Opmerking

Hallo Wil,
                        Zou je mij kunnen vertellen hoe of je dat klaarmaakt.
                        Groetjes,Mirjam

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Mirjam
                          Hallo Wil,
                          Zou je mij kunnen vertellen hoe of je dat klaarmaakt.
                          Groetjes,Mirjam
                          Stuur even een mail naar mij.
                          vr gr Wil

Opmerking

Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

Opmerking

Beste Ton,

De basis klopt, echter zal je wat zaken moeten aanpassen anders krijg je de jongen niet groot met dit voer.
                              vr gr Wil

Opmerking

Working...
                              X