Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blauwfazanten probleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Aanpassen voer

Hallo Akosua;waarom zet je dan de aanpassingen er niet meteen bij zou het ook wel willen weten en als dat alleen via eigen email kan vind ik dat jammer we willen er allemaal wat van leren.Daar was het toch allemaal om begonnen,ik zelf kweek al jaren vogels maar heb de yoghurt nog nooit geprobeerd dus als er nog aanpassingen zouden moeten plaats vinden zou je die dan bekent willen maken groetjes Rob.

Opmerking

Aanpassen voer.

Beste Rob.
      Het is just wat je zegt.
      We krijgen altijd de indruk,dat ze denken dat ze de wijsheid in pacht hebben,en zeker niet willen delen met de domme meute,die dan nog in onze[vogel]wereld rond loopt.
      We denken dat Ton [gezien resultaten in kweek ] toch ook heel goed weet wat hij doet.
      succes Rob.
      ger.

Opmerking

Ja daar ben ik het nu eens helemaal mee eens. Vertel wat er mis is of hoe je het doet en anders laat het helemaal.
        Het promoten van een web site is niet het hoofddoel van een forum.
        Maar het vergroten en het delen van je kennis. We hebben toch uiteindelijk allemaal baat bij het kweken van veel jonge vogels.
        Straks gaat de import dicht en moeten we ons zelf bedruipen.
        Zijn we weer met z'n alle op deze wijsneuzen aangewezen die hun kennis mee het graf in willen nemen. En moeten we hun ook nog die schandalige prijzen betalen. Dus deel je kennis en vergroot hem.

Mvg Lucky.

Opmerking

Beste mensen,

Het is geen geheim, had echter geen tijd om uitgebreid te beschrijven hoe ik het doe. Met domme opmerkingen is echter niemand gebaat.

Het oorspronkelijke recept komt uit de Vogelwelt en is het recept wat Ton beschrijft. Dit recept heb ik als eerste geprobeert echter strieven de jongen na 1 week na het uitvliegen.
          Toen ben ik gaan experimeteren met als uiteindelijk resultaat.

2 ltr magere yoghurt, 2 ltr volle yoghurt met elkaar mengen en zachtjes aan de kook brengen. Laten doorkoken totdat de schuim grotendeels is verdwenen( helemaal verdwijnen gebeurt niet) Dit mengsel na het koken afgieten door een paseerdoek of kaasdoek (theedoek gaat niet slaat dicht) met koud water spoelen en dan uitknijpen totdat je een vrij droge massa hebt.
          Deze massa maakt ik rul met een vork.
          Toevoegen: 10 maatschepjes nectarpoeder(quiko) 1 maatschepje carmix, 2 maatschepjes biergist. (maatschepje is 5 gram) Dit alles goed met elkaar vermengen en je miereneitjes zijn klaar. Het mengsel kan je invriezen en naar wens de hoeveelheid eruit nemen om te voeren.
          Het wordt bij mij door alle vogels graag gegeten
          vr gr Wil

Opmerking

Dank voor je aanvulling! Ik ga dit zeker proberen.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

Sluit me hellemaal aan bij Ton ga het volgend broedseisoen zeker er bij voeren bedankt Wil,groeten Rob.

Opmerking

miereneitjes

Miereneitjes kan je soms ook prima vinden in je eigen tuin, onder tegels of op plekken waar mieren zich concentreren. Gewoon los graven en kijken of er wat te vinden is.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Working...
                X