Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat komt eruit??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wat komt eruit??

beste mensen,
    ik heb een koppel goulds op 6 eitjes zitten die allemaal bevrucht zijn.
    Het gaat hier om een blauwe man en een gele pop.
    Weten jullie wat voor een soort kleurslag eruit komt, omdat mijn oom zegt dat als er blauwe jongen uitkomen je ze A/D druppels van davitamon moet geven.
    Graag zou ik willen weten of dit echt noodzakelijk is en wat voor een kleurslag eruit komt.

Oorspronkelijk geplaatst door mauricio
    beste mensen,
    ik heb een koppel goulds op 6 eitjes zitten die allemaal bevrucht zijn.
    Het gaat hier om een blauwe man en een gele pop.
    Weten jullie wat voor een soort kleurslag eruit komt, omdat mijn oom zegt dat als er blauwe jongen uitkomen je ze A/D druppels van davitamon moet geven.
    Graag zou ik willen weten of dit echt noodzakelijk is en wat voor een kleurslag eruit komt.
    Hallo,

Uit deze combinatie komen geen blauwe jongen of de pop moet blauw verervend zijn.
    Indien beide zuiver zijn krijg je:
    50% pastel mannen die blauw verervend zijn
    50% wildkleur poppen die blauw verervend zijn.
    vr gr Wil

Opmerking

wat komt eruit

Hallo,

ik heb deze combinatie ook al een keer gemaakt
      hier heb ik toch ook een blauwovergoten en blauwpastel
      uit gehaald, terwijl de pop zuiver geel was en de
      man bij toeval uit 2 gewonen groene vogels kwam.

Opmerking

je kan nooit zekker weten of de vogels 100% zuiver zijn of je moet de stam helemaal zelf hebben op gebouwt ik denk dat je er blauw pastel uit kan kweken het is altijd een raadsel je ziet het vanzelf als de jongen op kleur komen
        ik heb verder ook niet zo heel veel verstand van hoe dat allemaal zit ik heb zelf 2 koppels wildkleur als ze split zijn weet ik ook niet dusz ja ofwachten maar
        mvg roy (vogelfreak)
        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

Hallo, uit deze combinatie zal zeker geen blauwe of blauwpastel uitkomen.

Ga naar bovenstaande website en download het progamma.
          Nu kan je zal welke kleuren eruit komen, let wel moeten zuivere vogels zijn.
          vr gr Wil

Opmerking

Ik moet Akosua toch bijstaan.
            Je kan hier dus enkel pastelmannen en wildkleur poppen uit kweken. Allen split voor blauw. Blauw komt er niet uit volgens zoals jij ze beschrijft.
            Natuurlijk als deze pop reeds splitb voor blauw is dan is er 25% kans op blauwpastelmannen, 25% pastel mannen split blauw, 25% blauwe poppen en 25% groene poppen split blauw. In het nest zul je dus al kunnen zien wat geslacht de jongen hebben.

Wat betreft je tweede vraag. Indien de blauwe vogels uit split vogels komen hoef je geen vit a te geven.
            Mag natuurlijk altijd.
            Indien ze uit blauw maal blauw komen dan moet je ze dit wel geven. Deze kunnen namelijk zelf geen vit A aanmaken.

Veel succes

Opmerking

kijk even bij erfelijkheid:

Wat betreft je tweede vraag. Indien de blauwe vogels uit split vogels komen hoef je geen vit a te geven.
              en waarom zou dit dan niet moeten? Zijn deze volgens jou "sterkere" blauwen?

Opmerking

blauw

De ouders van deze pop heb ik bij een anderen kweker gehaald
                zou het dan kunnen zijn dat in 1 van deze 2 uit blauw afkomstig is?
                en de pop daarom blauw verervend kan zijn?

Opmerking

@ barmsijscabaret.

Ik neem de woorden sterker of minder sterker niet in de mond.
                  Ik vernoem enkel het feit dat blauwe goulds uit splitvogels zelf vitamine A kunnen aanmaken tegenover blauw uit blauw waarbij dit niet zo is.

Opmerking

Working...
                  X