Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek Blauwkopblauwfazantjes. Help!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kweek Blauwkopblauwfazantjes. Help!

Hallo,

Ik heb sinds begin vorig jaar een koppel blauwkopblauwfazantjes aangeschaft uit 2015. Toen ik zag dat ze een paar weken later gingen nestellen was is super blij. Het duurde niet lang of er lagen 3 eitjes. Ze bleken alle 3 ook nog bevrucht. Nadat de jongen uit het ei waren gekropen begonnen de ouders te voeren. Ik gaf ze eivoer gemengd met universeel voer en gaf ze een paar keer per dag een thee lepeltje buffalo wormpjes er was natuurlijk ook normaal voer aanwezig. Na een dag of 3 was het eerste jong uit het nest gegooid een dag later waren ze alle 3 dood. Ik heb ze nu een jaar en het is nu al 5 keer gebeurd dat alle jongen steeds eruit worden gegooid. Eerst na 3 dagen nu houden de ouders het vol tot een weekje, maar nog nooit een jong groot gekregen. Ik heb ze steeds verschillende maten aan levend voer gegeven maar dit had ook geen zin. Ik heb meerderen soorten vogels maar het gebeurd alleen bij mijn fazantjes. Heeft iemand tips? Of heeft u het ook zelf gehad? Ik hoor graag van u.

Mvg.

Vaak zit het toch in te weinig gevarieerd levend voer.

Als de ouders denken dat er niet genoeg voer is, gooien ze de jongen eruit.

Wat voor levend voer heb je zoal gegeven?
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ik heb ze buffalo wormpjes gegeven en universeel voer met insecten er doorheen wat voor levend voer raad u aan?

Opmerking

Al mijn anderen vogels groeien er wel goed mee op.

Opmerking

Qua levend voer moet je ze echt overstelpen.

Ondermeer Fruitvliegjes.

Pinkies.

muggelarven, artemia. Dat is diepvries, wat je aanbied in een laagje water.

Maar ze moeten dat ook kennen. Ruim van tevoren moet je ze dat leren eten.
          groeten Ton

Opmerking

Fruitafval afdekken met gaas in de voliere. Komen fruitvliegjes op af.

En breng het eivoer terug tot een klein theelepeltje per koppel.
            Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Hoeveel levend voer door het eivoer/universeel voer mengen als ze jonhen hebbem? Wat voor soort fruit komen fruitvliegjes of af waar houden ze het meest van?

Opmerking

Rottend fruit zoals papaya, banaan, mango, pruimen, druiven etc gooi ik in een emmer en bedek dit met een stukje voliere gaas.

Ok voor deze soort wat rozen geplant om bladluis te bevorderen.
                Levend voer geven we hier altijd levend en niet van dat ingevroren spul. Vooral pinkies in overvloed.

Deze soort doet het goed in kolonie verband.(maar dan heb ik het wel over grote volieres) Mischien niet te veel het nest inspecteren?

succes ermee.

gr kees

Opmerking

Hoeveel levend voer per koppel?

Opmerking

Hier Down Under is the filosofie dat als al je levend voer op is je niet genoeg hebt verstrekt. Wij voeren altijd in overvloed.

Met de Australische forums die ik volg en vrienden die hier vogels kweken is er (bijna) niemand die geen levend voer levert; althans wat serieuse kwekers betreft van tropen en vruchten en insecten eters.

gr kees

Opmerking

Ik merk en heb ook gehoord wanneer je veel levend voer geeft ze aan eeb nieuw nest beginneb en de jongen eruit gooien.

Opmerking

Wanneer de jongen net uit het ei zijn, het levend voer langzaam opvoeren.
                        groeten Ton

Opmerking

De jongen zijn uitgekomen bij de bk fazantjes. Welk voer kan ik ze het best mee beginnen kwa levend voer. Heb fruitvliegjes, buffalo wornpjes en pinkies en in welke aantallen. Er zijn 5 jongen uit het ei gekropen.

Opmerking

Ik zou het onbeperkt geven.

Wat ook helpt is 5, 6 x per dag voer geven, kleine beetjes steeds.

Dat triggert ook om te voeren.
                            groeten Ton

Opmerking

Krijgen ze dan niet te veel eiwit als je het onbeperkt geeft?

Opmerking

Working...
                              X