Wie kan mij helpen aan informatie over deze wevers. En wie heeft er in zijn bezit?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jackson-wevers
Collapse
X
-
-
Oranje Wever.
Graag wil ik wat aan jullie vragen ik heb in mijn voillere kanaries,2groenlinge
1 oranje wever + 1 vrouwtje nu is mijn vraag kan ik meerdere vrouwtjes van de oranje wever er in doen zonder dat ik last krijg met de kanaries omdat ik momenteel veel jonge kanaries in de voillere heb zitten. en heb ik dan meer kans op jonge van de oranje wever.
groetjes petra.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door louis polaneje houdt er toch wel rekening mee dat een wever man een hoop vrouwen nodig heeft, anders wordt het met broeden niets.
Bijna alle wevers broeden in kolonies, daarin zijn er vaak meer mannen dan poppen zelfs. Kijk eens naar de kleine groep in Avifauna, die is erg vreedzaam en volop aan het nestelen, meer mannen dan poppen.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door petrakan ik meerdere vrouwtjes van de oranje wever er in doen zonder dat ik last krijg met de kanaries omdat ik momenteel veel jonge kanaries in de voillere heb zitten. en heb ik dan meer kans op jonge van de oranje wever.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ton KoekEen beetje:
Jacksonwever (Ploceus jacksoni) artnr. 77139
De fraaie Jacksonwever komt oorspronkelijk uit het oosten van Afrika, waar hij leeft in flinke groepen. Wevers zijn goede vogels voor in een gezelschapsvolière, ook omdat ze goed bestand zijn tegen het Nederlandse klimaat en de verzorging buiten de broedtijd geen abnormale inspanning vraagt. Jacksonwevers zijn ook verdraagzaam en vredelievend in de broedtijd.
Het zijn echte herbivoren, ze eten bijna alleen maar plantaardig voedsel. Alleen in de broedtijd hebben ze dierlijke eiwitten nodig (eivoer). Met goed tropisch zaad, eventueel aangevuld met wat groffere zaden houdt u ze prima gezond.
De nestbouw is wel het meest opmerkelijk bij deze vogels, ze maken prachtige hangende "zakken", die ze ophangen aan takken of gewoon aan het plafond van uw volière. Het liefst broeden ze in een groep.
Ik heb dus al gemerkt dat zij ook zeer graag universeel, meelwormen en andere dierlijke produkten to zich nemen, ook halen ze zich levende insekten uit de voliere., En dat ze verdraagzaam zijn zal wel maar niet als je 2 mannen hebt, ze schopen tegen alles wat in de voliere rondvliegt
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking