Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamantduifjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Diamantduifjes

Ik heb 2 diamantduifjes en dit is al het tweede 'stel',
    maar ik weet niet of het mannetje of het vrouwtje pronkt.
    Wie weet dat?
    Ik zou er graag meer over weten.

Gr wilbert

De man doet het baltsgedrag. Voor de pop op en neer bewegen met de kop en de staartveren spreiden. Dit kan een hele tijd duren, vooral als je 2 mannen hebt.
    Meestal is bij de man de rode oogring dikker.

Opmerking

Oh

Kan het dat het vrouwtje het ook doet? Ik dacht laatst dat het vrouwtje zat te baltsen of pronken. Het is wel duidelijk een vrouwtje, je kunt het aan de oogring duidelijk zien en ook duidelijk aan het bekken voelen!

Gr wilbert

Opmerking

hey

wacht tot ze gaan leggen dan weet je het 100% succes ermee

mvg roy dekker
        mvg roy (vogelfreak)
        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door wilbert
          Kan het dat het vrouwtje het ook doet? Ik dacht laatst dat het vrouwtje zat te baltsen of pronken. Het is wel duidelijk een vrouwtje, je kunt het aan de oogring duidelijk zien en ook duidelijk aan het bekken voelen!

Gr wilbert
          Normaal is dit geen gedrag wat een vrouwtje vertoond. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat je een koppel hebt. Probeer anders een kenner te vinden of ga terug naar de kweker of winkel waar je de diamandduifjes gekocht hebt en vraag daar de informatie die je nodig hebt. In ieder geval als ik dat zo lees hebt je 2 mannen. Ook de oogring is geen zekerheid dat het een koppel is vooral als het gaat over mutaties, dus geen wildkleur. Succes.
          Groet Goudvink

Opmerking

Wat je ook nog kunt doen:

Zet er eentje bij waarvan je zeker weet dat het een vrouwtje is. De mannen laten als ze broedrijp zijn dan zeker baltsgedrag zien.

Overigens is het geslachtsverschil bij volwassen diamantduifjes vrij goed te zien aan de dikte van de oogring.
            Wat een leuke hobby hebben wij toch!

Opmerking

Working...
            X