Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Roodkop doet vreemd
Collapse
X
-
Hoe lang heb je deze vogel? Komt hij soms van binnen en is deze bij jou buiten gezet? Zat hij bol de afgelopen uren/dagen? Had hij net een bad genomen? Als ze nat zijn komen ze ook wat lastiger van hun plek namelijk. Kan de vogel naar een verwarmd nachthok? Weet hij de weg naar deze verwarmde plek?
Het is vochtig weer. En een papegaai amadine is gevoelig, net zoals vele andere vogels, voor vocht ivm schimmels/ziektes. Zieke vogels voelen zich over het algemeen beter als zij warm worden gezet. Dus zou het 'opknappen' verklaren.
Zit het filmpje te bekijken. Wat is er met zijn rechter pootje aan de hand? Hij of zij houdt de tenen als een klompje bij elkaar. Heeft het diertje misschien klem gezeten? Heeft het al zijn tenen aan de rechter poot nog?Last edited by HansV; 07-02-2017, 15:46.
Opmerking
-
-
Mogelijk heeft hij een tijdje klem gezeten. Het heeft hem of haar waarschijnlijk veel energie gekost om lost te komen. Daarom kon jij het diertje snel oppakken. Dat zou ook het snelle opknappen verklaren, nadat hij het diertje losgekomen was heeft het even de tijd nodig gehad om op adem te komen. Houd het diertje wel even goed in de gaten en zeker het pootje.
Opmerking
-
Het zou ook kunnen zijn dat het vogeltje ergens tegenaan gevlogen is. Dat zou ook het samengetrokken pootje verklaren. Het beestje is dan een beetje beduusd en heeft dan even niet de volledige controle over zijn spieren. Het vogeltje zit wel stil, maar ik vind zijn kijkgedrag niet getuigen van tamheid. Het komt op mij toch eerder wat geagiteerd over.
Ik heb ook wel eens wilde vogels zo zien zitten nadat ze tegen bijvoorbeeld een ruit zijn gevlogen. Daar deed het filmpje me direct aan denken. In dit geval hoeft het natuurlijk geen ruit te zijn, iets anders kan ook.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking