Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even een kort vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Even een kort vraagje

Ik wil voor de kapoetsensijsjes het speciale zaad hebben, nu zat ik aan Koenings te denken alleen de levertijd is 30 dagen begreep ik.
    Ik weet niet of dit juist is maar zou ik anders het kapoetsenzaad van bijvoorbeeld witte molen ook kunnen nemen? Koenings leek mij de beste dus vandaar de vraag.

Heb altijd begrepen dat Blattner de Rolls Royce onder de zadenmengelingen is. Zeker voor Amerikaanse sijzen.

http://www.blattner-heimtierfutter.d...0bdd347e4f63ce

Heb er ook wel eens besteld en het is prima en goed van kwaliteit, maar een huis-tuin-keuken mengeling is dat ook. Zolang de verhouding van de zaden maar enigszins klopt en de zaden glanzen en fris ruiken.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Oke, ik heb het al opgelost maar alsnog bedankt. Zal er zeker eens naar kijken.

Opmerking

ik heb dat nooit meegemaakt, dat de levertijd bij koenings 30 dagen was.

misschien dat de mengeling niet op voorraad is ?
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Nee ik kon nergens vinden wat de levertijd was en toen was ik bij de algemene voorwaarden gaan kijken en daar stond een paar keer uiterlijk 30 dagen. Dus toen heb ik maar een mail gestuurd en heb al antwoord gehad is 3 tot 5 dagen. Dus heb het al besteld. Dan kunnen mijn vogels er alvast aan wennen en mijn sijsjes zullen het ook wel lekker vinden. Nu de kapoetsjes zelf nog

Opmerking

Kapoetsensijzenvoer van konings geef ik al jaren, het bevat veel negerzaad. Blattner 1a is meer geschikt voor andere amerikaanse sijzen. Je kunt dit ook gebruiken maar dan moet je er negerzaad aan toevoegen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door wmoerdijk Bekijk Bericht
              ... Blattner 1a is meer geschikt voor andere amerikaanse sijzen. Je kunt dit ook gebruiken maar dan moet je er negerzaad aan toevoegen.
              Kapoetsensijzen pakken veel negerzaad en dat is goed zolang ze in een grote vlucht zitten. Het bevat namelijk veel olie en daar kunnen ze in een kooi weer wat vet van worden wat de bevruchting dan weer niet ten goed komt.

Wat je bij Zuid-amerikaanse sijzen vooral niet mag vergeten is Chia zaad. Geef het wel in een snoep bakje en of 1 maal per week want ze vinden het zo lekker dat ze het andere zaad laten staan. In Chia zaad zitten veel anti oxidanten wat de vogel een sterk immuunsysteem geeft. Tevens wordt het goed aan de jongen gevoerd.

Ook gepelde kleine zonnebloempitten vinden ze erg lekker en zit dan ook in een goed Kapoetsensijzen mengsel.

In de meeste sijzen mengsels zitten ook kleine scherpe graszaden. Pas hiermee op want dat kan vast komen te zitten in de krop van de jongen.

Opmerking

Hier zit het chiazaad standaard in het mengsel. Het eerlijk gezegd niet het idee dat ze er massaal op duiken. Nu praten we wel over Australische prachtvinken ipv Amerikaanse sijzen.

Opmerking

Dat Chia zaad ga ik eens naar kijken of dat bij de dierenspeciaalzaak hier te halen is en anders bestellen.
                  En ik zal er op letten maar weet niet of ik er echt wat aan kan doen. Hopen dat de ouders dit dan wel regelen.
                  Ik ga morgen voer halen en zal eens kijken wat ik allemaal voor lekkers kan vinden. Het speciale zaad heb ik al besteld.

Opmerking

Chia en/of Foniopaddy moet je apart aanbieden. Het zijn hele kleine zaadjes die in een gewone mengeling naar de bodem zaken en dan bijna niet worden gevonden.
                    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Beste

Chia zaad kan je nog wel eens in de supermarkt kopen als Aldi of die andere duitse grootgrutter.

M.vr.gr.Evert-jan

Opmerking

Ja ik ga zo'n draaiplaat kopen zodat ik niet met schaaltjes loop te klooien. Dan kan ik ook de insecten etc. makkelijker aanbieden.

En ja ik ga ook naar de aldi maar als het daar te koop is zal de dieren speciaalzaak het ook wel hebben.

Opmerking

Het Chia zaad hadden ze niet, maar als ik het bij een supermarkt haal maakt dit dan niet uit vergeleken een dierenspeciaalzaak qua kwaliteit etc?

Opmerking

Het chia zaad bij de Aldi is van dezelfde kwaliteit als bij een vogelspeciaalzaak.
                            Ik haalt het daar soms ook wel eens.

Ook haal ik bij de Aldi een pitten mengeling.
                            Daar zit van alles in inclusief gepelde zonnen pitjes.
                            Mijn kapoetsensijsjes zijn er gek op.

Mijn kapoetsensijzen zaad bestel ik ook bij Konings en soms ook het chia zaad.
                            Het duurt hooguit 2 dagen en dan heb ik het in huis.
                            groetjes
                            Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Oke ik zal nog eens kijken naar wat verschillende mixen. Het Chia zaad kan ik op de site van Koenings niet vinden, maar zou dit goed zijn : https://www.denotenshop.nl/chiazaad....FcZuGwodvncKcg
                              Of moet ik de witte hebben?

Opmerking

Working...
                              X