ben ook al op zoek naar kweker van bichenow's in de omgeving van Haarlem-Leiden in NL maar heb ook nog niets kunnen vinden; ben op zoek naar een pop
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bas en Kerst mijn Bichenow Astrilde vogeltjes
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thee Bekijk Berichtben ook al op zoek naar kweker van bichenow's in de omgeving van Haarlem-Leiden in NL maar heb ook nog niets kunnen vinden; ben op zoek naar een pop
ik denk dat je daar wel succes zal hebben.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
dan wachten op het voorjaar, er zullen er genoeg worden aangeboden.
dan kan hij de hele zomer acclimatiseren.groeten Ton
Opmerking
-
Als ik Bichenow invoer in het zoekbalkje van Vogelmarkt kom ik toch best een aantal aanbieders tegen. Daar zal vast wel iemand bijzitten die een losse pop wil verkopen. Een mailtje naar de plaatselijke en omringende vogelverenigingen wil ook nog wel eens helpen.
Opmerking
-
Met beide. Vogeltjes gaat het prima. Ik had nieuw nestmateriaal gegeven, maar gedurende enkele dagen kwamen ze er amper aan. De eerste dag gingen ze zelfs niet in het nest liggen. Ook voor de nacht niet. Maar de nacht erna gingen ze er toch weer in. De activiteiten van beide vogels. Was erg gevarieerd . Bas deed niet liever dan rondvliegen. De Bouwman een nieuw nest kon hem gestolen worden. Kerst was het die er eerst aan begon. Maar niet met veel overtuiging. Hij wipte liever in de kooi en af en toe ging hij met Bas. Dat vliegen doet hij nog steeds niet veel. Ook al kan hij het beter. Na een paar dagen hadden ze er toch eentje gebouwd. Bas zorgde voor de afwerking. Nu verdedigen ze weer hun nest. Gaan er regelmatig in zitten. Bas vooral. Kerst waakt. Maar vlieggenot bij Bas zit er nog steeds in. Kerst lijkt iets meer op Valerie wat dat vliegen betreft. Maar Kerst is verzot op baden. Opvallen mag hij net zoals Valerie dat mocht als eerste baden.
dan volgt Bas. Ze verstaan elkaar heel goed. Dus geen heibel.
Opmerking
-
Ze zijn weer wat ouder geworden. Bas wenst niet meer besprongen te worden. Enweet dat ze beide mannetjes zijn. Hij kijkt zijn ogen uit. Kerst wil wel bespringen maar ook weer niet besprongen worden. Soms is het grappig. Kerst zoekt een twijgje. Begint te springen op een takje, soms zingt hij erbij. Vliegt Bas naar de overkant dan draait hij en doet hij verder. Bas kijkt en soms vliegt hij dan uit. Soms gaat hij zich ergens zetten buiten het zicht van Kerst en soms begint hij dan zelf te zingen en benaderd Kerst. Deze schrikt en laat zijn twijgje dan vallen. Bas laat zich ook niet meer doen. Kerst was al langer dominant. Nu zingt hij af en toe een toontje lager. Het nest is mooi en proper. Daar zorgt vooral Bas voor.
Opmerking
-
Nu weer eens een filmpje : Eerst zien jullie Kerst. Hij weet niet goed wat hij moet aanvangen met dat ding dat hem filmt. Jullie zien ook hoe Bas uitvliegt en Kerst druk heen en weer springt. Kerst die buiten kijkt en Bas kan niet uitvliegen. Ook zien jullie hoe Kerst zenuwachtig kan springen terwijl Bas rustig blijft. Twee verschillende karaktertjes.
Opmerking
-
Op deze film, is niet al te best genomen. Maar je ziet duidelijk hoe Kerst de uitgang blokkeert.
Opmerking
-
Haha, eigenwijs vogeltje.......groeten Ton
Opmerking
-
inderdaad, Kerst kijkt niet naar Bas om. Wat me nu erg opvalt is dat Kerst nog steeds niet door heeft dat Bas een mannetje is. Hij blijft maar proberen, dansen, achter Bas aanzitten, Bas laat het niet toe. Hij weet handig weg te wezen tot Kerst weer gekalmeerd is en als ik met hen praat. Durft ie Bas te pikken. Vorige keer trok hij wat pluimpjes uit. Dat vond ik niet fijn. Bas was verrast maar reageerde hier niet op. Hij is zoals ik reeds zei echt een lief vogeltje.
Kerst is erg zeker van zichzelf. Nu is er eentje die aan het ruiven is. Normaal denk ik. Ik Vind pluimpjes maar niet veel. Of is het Kerst die Bas pluimt ? Maar ik hoor Bas niet roepen, zie aan Bas ook niets. Dus denk ik dat ik me geen zorgen moet maken.
Opmerking
-
Nou nou, Kerst begint echt goed te vliegen. Nog geen Bas, maar toch is een plezier om dat te zien. Vorige keer ging hij op de schoorsteen zitten op de zwarte panter. Grappig zicht. Van daaruit keek hij naar alle andere beeldjes. Dit Met interesse. Van eentje schrok hij want als hij dichterbij komt kan deze met zijn hoofd knikken. Of ie het gedaan heeft weet ik niet, maar hij schrok van dit figuurtje.
ik heb ook geen wekker meer nodig. S'morgens als ik wat te lang blijf slapen of bij het ontbijt treuzel. Gaan ze samen protesteren. Ze reclameren opdat het deurtje zou geopend worden. Wees gerust het zijn geen vroege vogels, ze slapen graag uit. Ze zitten ook langer te slapen bij de schoonmaak van de kamer. Ze weten dat het deurtje dan ook dichtblijft. Tot alles weer netjes en schoon is. Van de dagelijkse stofzuiger moeten ze niets hebben. Toch zeer zeker als het voor hen te lang duurt. En dat is redelijk vlug. Maar ze houden er ook aan dat alles weer schoon is. Het is op zich geen probleem. Ze gaan zelfs soms op de kast en kijken rustig naar de beelden. Ze houden ook van muziek, maar speciale effecten storende effecten in sommige films. Daar meten ze niets van hebben, ik ook niet. Gelukkig duurt het nooit te lang. Ze luisteren ook naar wat je te vertellen hebt. Aanmoedigingen als ze rondvliegen begrijpen ze. De toon waarin je ze aanspreekt heeft effecten.
Opmerking
-
Ik ga nu stilaan proberen ze tam te maken. Ik heb gekeken hoe ze dat bij parkieten doen. Misschien ook bij mijn jongens uitproberen. Kerst is daarvoor de meest geschikte. Hij bezit een groter durf voor ondernemingen. Bas kijkt meer uit zijn doppen. Maar ik vermoed dat een van beiden als eerst op de schoot komen zitten. Ik laat wel weten of het lukt. Zal wat tijd vergen. Ik denk dat het zal lukken.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking