Ik weet het echt niet meer. Het eivoer is typisch voor exoten. Daar zitten schaal-en weekdieren, insecten en mineralen en nog veel meer in verweven. Dat ruziemaken hebben ze gedaan toen de afwisseling te lang duurde. Althans dat dacht ik. Beiden konden de de ene even van hethet verjagen. Duurde nooit lang. Nadien was het weer koek en ei. Momenteel zit de pop nog in het nest hij ernaast. Daar zat nog 1 ei in als ik me niet vergis. Willen ze die nog uitbroeden ? Of zit er nog jongen in dat ik over het hoofd heb gezien ? Weet ik veel. Wou het nest opdoeken maar nu weet ik ook. Niet of ik daar goed aan doe. Het ligt wel aan het koppel. Ik denk, maar ik ken hun verhaal niet. Dat ze veel te vroeg te koop werden aangeboden. Vogels leren van hun ouders. Dat zag ik bij de zebravinken. Deze schijnen helemaal niet te weten dat ze hun jongen moeten voeden. Ze gingen regelmatig kijken, eten, maar met naar die jongen te kijken kregen ze werkelijk niets. Ze werden als koppel verkocht. Maar nu vraag ik me af of het broer en zus zijn. Zou dit ook geen reden kunnen zijn ? Ze wegdoen, doe ik niet. Toen ik naar de winkel trok wou ik eigenlijk zebravinken kopen. Maar deze twee keken me aan vanuit hun kooitje. Dat ik er direct een zwak voor had. Ook toen ze (Pop) in de winkel gewond raakte toen ze wegvloog. Met evolutie dat de grootste teen geamputeerd is. Ik mocht haar wisselen, maar koos ervoor haar te houden. Ze waren en zijn dit eigenlijk nog steeds echt zo lief voor elkaar. Buiten die ruzie, waarover ik het had. Ik weet niet of ik later nog eens probeer. Twee koppels houden is me teveel. zeer zeker als ze beiden op nest gaan. Ik dacht wel als er jongen waren een groter kooi te kopen. Ze voor een jaar te houden en ze dan weg te toen. De grote kooi zou dan naar garage weer verhuizen. Tot latere tijden. De garage is niet verbonden aan het appartement waarin ik woon. Dus geen optie om ze daar te houden.
Maar nu zit ik met de vraag, nest weg of nog laten staan ? En gewoon verder doen ? Tot hoelang ? Gaan kijken kan ook verkeerd uitlopen. Dat weet ik van de vorige keer.
Maar nu zit ik met de vraag, nest weg of nog laten staan ? En gewoon verder doen ? Tot hoelang ? Gaan kijken kan ook verkeerd uitlopen. Dat weet ik van de vorige keer.
Opmerking