Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge goudbuikjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Jonge goudbuikjes

Ik heb 'per ongeluk' jonge goudbuikjes gekweekt . Alleen twijfel ik heel erg of ik ze ga ringen. Wat zouden jullie mij adviseren? Ze zitten binnen in een broedkooi met het nestkastje aan de buitenkant.

Wanneer kan ik ze het beste ringen en met welke maat? Ik kom op internet verschillende berichten tegen. Wat zouden jullie doen?

Hier heb je wel wat aan denk ik:

Opmerking

altijd leuk, per ongeluk vogels kweken......

als het je eerste keer is met ringen, kan je het ook overslaan hoor.

of iemand vragen bij je in de buurt.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Opmerking

heb deze soort meer dan eens gekweekt en de jongen destijds steeds geringd met 2.0 mm.
          Dit lijkt me, behalve dat het ook de voorgeschreven ringmaat betreft, ook beter met het oog op de zin van het ringen, t.w. het aanleggen van een VASTE voetring.
          2.3 mm kun je er, als ze al blijven zitten, later met weinig moeite afhalen.
          Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

ik onderschrijf overigens ook de stelling: "beter ongeringde jongen, dan helemaal geen jongen"

met andere woorden: de vogel gaat altijd voor, de ring is steeds een bijkomende zaak.
            Amigo de los Psittacidos

Opmerking

Bij mij is het nog nooit mis gegaan na het ringen. Altijd 2.0 geringd.
              Ging het mis dan kwam dat door andere dingen.
              Ik haal mijn handen door het zaad of door de bodem, struiken iets, voordat ik het nest in ga met mijn handen.
              Ik ben benieuwd hoe het gegaan is.
              Groeten, Ben

Opmerking

Ben, je handen door het stront van een hobbelpaard halen werkt net zo goed als wat U beschrijft. Maakt helemaal niets uit waar je je handen wel of niet doorheen haalt.

gr kees

Opmerking

Last edited by rupicola; 13-11-2016, 11:36.
                  Amigo de los Psittacidos

Opmerking

Haha Kees,

Sorry die stront is vaak niet voor handen bij mij.
                    Groeten, Ben

Opmerking

Voor zover ik weet hebben vogels geen geur, verbeter mij als ik verkeerd ben. Alle truckjes om uw handen een andere geur te geven zijn mijn inziens dus overbodig.

Opmerking

Hoi Marcus, ik heb dit een beetje gevolg en ten eerste gefeliciteerd met je jongen! Helaas heb ik geen tips over ringen etc. geen ervaring mee bij deze soort. Heb wel een vraagje misschien kun je een leuke foto van ze maken als ze uitgevlogen zijn.

gr remco

Opmerking

Working...
                        X