Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Goedendag , graag zou ik wat meer info willen over het houden cq kweken [ook bastaarden] van de Alario Leucolaemus .
Ik zie met belangstelling uw reactie's tegemoet .
en als die het niet weten zou ik geen idee hebben waar je terecht moet. John Santegoeds is een van de drijfveren van de Serinus Soc en was vele jaren actief hier op het forum. Mischien een pb sturen?
Ik kan je vraag op het forum van Serinus-Society niet terug vinden.
Wat wil je precies dan allemaal weten?
Enkele tips;
*ze zijn niet goedkoop en niet makkelijk te krijgen.
*beter om die reden dat je soortzuiver kweekt met deze vogeltjes.
*ze zijn wat kieskeurig vwb voedsel en kunnen ook met een verkeerd dieet snel vervetten, of erger....
Hallo serinus,
die vraag staat er we degelijk op zie onder vraag/demand
Ook staat er nog een vraag over zaad mengeling .
Zeker weet ik dat er een prijskaartje aanhangt .
Ook weet ik dat ze moeilijk te verkrijgen zijn , daar ben ik inmiddels achter.
Ben nu in bezit van een koppel [Italiaans] waar ik trots op ben maar ik
heb ook nog een enkele losse vogel waar ik vrouwelijke partners bij zoek .
Vandaar ook mijn vragen ,
Met vriendelijke groet
Joekie
Hallo serinus ,
Sorry dat mijn vraag verkeerd was geplaatst .
En zeker heb ik mail contact met Bob , dat gaat niet alleen maar over de Alario .
Ook heb ik contact met een kweker in Nederland , dus er zijn er wel die mijn vraag begrijpen ,
en ook willen helpen . Ook heb ik diverse buitenlandse kwekers op het forum van Serinus-Society
per mail benaderd , daar hoor je weinig of niets meer van , op een enkeling na.
Met vriendelijke groet ,
joekie
P/S Maar wat die mozambiek sijsen hier doen begrijp ik niet.
een uiterst kort vraagje -&- Men verwacht dan een uitgebreide verhandeling terug, min of meer een kant en klare handleiding hoe met deze vogels te kweken is.
In het begin nam ik de moeite wel om daar een hoop tijd en energie in te gaan steken, maar tegenwoordig huldig ik het principe dat "wat men er zelf voor moeite in stopt, men ook van mij terug krijgt".
Uitermate herkenbaar Serinus!
Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Hallo serinus
Citaat
1 Goed om te horen dat je inmiddels via Serinus-Society dan toch meer informatie krijgt over deze mooie soort, hoewel je eerder schreef dat je daar niet veel wijzer werd.....
Ik kan nergens vinden dat ik meer info heb verkregen via serinus –society, [alleen van Bob] maar goed dat kan aan mij liggen .
Niets ten nadelen van jou of de Serinus-Society. Ik ben in voor alle info.
2 Een andere reden is dat sommige vragen die ik krijg .
Dat klopt , maar niet iedereen kan zich goed verwoorden , begrijp mij goed.
3 Je schrijft dat je lang niet altijd een reactie krijgt van andere kwekers.
Dat is ook zo , het is een kleine moeite om een reactie te geven op de vraag of men vogels te koop heeft ,
zo denk ik , het is misschien een verkeerde gedachte .
4 Ik denk dat op www.serinus-society.eu een goede algemene beschrijving staat van elke Serinus-soort.
Dat klopt ook . Ook zeker de tijd die jullie er insteken .
5 Het is ondoenlijk om kweektechnisch voor elke soort veel dieper op de materie in te gaan.
Omstandigheden zijn overal anders!
Daar ben ik het helemaal met je eens ! heb ik ook niet om gevraagd.
Dit wilde ik toch graag tot slot nog ff kwijt .
Serinus ik hoop dat je niet aangevallen voelt want dat is zeker niet mijn bedoeling
en kan je melden dat mijn koppels inmiddels compleet . Nu er nog mee kweken!
Opmerking