Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Gouldamadines in buitenvoliere
Collapse
X
-
[COLOR="#0000FF"]
Veel vragen in ene keer GW.
Dat goulds hier prima kunnen zonder de gebruikelijke bepampering is al genoegzaam aangetoond in de praktijk.
Voor mij was het begin jaren '70 vorige eeuw dat ik het zag dat goulds in de sneeuw konden rondfladderen.
Door de jaren heen is mij gebleken dat er meerdere aanpassingen plaats vonden en vinden, ik denk namelijk dat de evolutie wel doorgang zal vinden.
Omdat beide groepen naast elkaar worden gehouden en met elkaar worden uitgewisseld zal je om die reden meemaken dat soms het lijkt tegen te spreken dat er twee richtingen ontstaan.
Bij dit soort zaken is namelijk ook de selectie een wezenlijk onderdeel.
Feit is dat goulds kunnen bestaan met lage temperatuur.
Bij mij tot meer dan 20 Gr, C. onder 0 gr.
Volgens de boeken die er over worden geschreven konden de darmen hun functie niet vervullen onder de 15 Gr. C.
Veel wat voor waar wordt aangenomen via boeken en andere werkjes wordt in praktijk weersproken.
Zie het maar als onwetendheid van hen die tot dergelijke stellige uitspraken komen.
Laat dergelijke zaken tot je doordringen als je jezelf een vraag stelt over wat kan en wat niet.
[/COLOR]
-
Ik heb ze al een paar jaar buiten.
- Ik zou ze ergens in april aanschaffen natuurlijk bij iemand waar ze dan ook buiten zitten. Dan is te temperatuursverandering niet groot en begint het weer lekker weer te worden.
- En over broeden hoef je je geen zorgen te maken, als je een goed koppel hebt gaan ze het hele jaar door. Maar meestal beginnen ze bij mij zodra ik nestkasten ophang en dat is ook in april.
Opmerking
-
Dank voor jullie reacties.
Nu heb ik mijn goulds die ik al had gekocht afgelopen week een beetje zitten observeren en nu het ik al 2x een balts gezien.
Ontzettend mooi gezicht, maar wat moet ik doen. Moet ik ze een nestgelegenheid aanbieden, of wachten tot het voorjaar?
Opmerking
-
[COLOR="#0000FF"] Rond 1 april is een goed moment om te starten als je begint.
Jongen komen dan mei/juni buiten het nest.
Jongen hebben dan alle kansen om uit te kleuren en de ouden nog tijd voor een tweede ronde.
Zou dit om te beginnen als doel nemen.
[/COLOR]
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking