Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een aantal vragen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• een aantal vragen

Hallo allemaal,
    Ik heb een aantal vragen.

Mijn nachthok is 1 m x1m x 2m hoog. de vogels kunnen in en uit vliegen. Er huizen bichenows binsen goulds, ceressen roodkoppapagaaiamadinesen sint helenafazantjes

vraag 1: Hoe kan ik in zo'n verblijf het leukst voor de vogels maken? en dan heb ik het onderandere over hoe de stokken enz.
    Vraag 2: wat kan je het beste tegen het gaas doen tegen de wind van de winter?
    Vraag 3: Ik heb kunstgroen in mn voliere hangen maar daar bouwen ze ook wel eens nestjes in. Moet ik het kunstgroen van de winter weghalen?
    Vraag 4: Ik heb bij mijn goulds al 1 jaar lang van luchtpijpmijt. Dan geef ik ze antiluchtpijpmijt en dan is het krap een maand over en dan begint het weer. Hoe kan ik het beste bestrijden zodat het niet meer terugkomt?
    Vraag 5: met welk schoonmaakmiddel kan je de vogelverblijfen schoon maken? Waar de vogels tegen kunne.

Alvast bedankt!!
    Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Antwoord op 1: Ook wat kunstplanten, stokken van verschillende dikten en allemaal in een andere richting, wel niet teveel want ze moeten wel vliegen van tak naar tak niet huppen. Ik zou ook natuurhouten takken gebruiken, die hebben zowiso niet dezelfde vorm en dan slijten de nagels beter.
    Antwoord op 2: Ik zou plexiglas doen.
    Antwoord op 3: Ik zou dat gewoon laten hangen dan hebben ze wat beschutting.
    Antwoord op 5: In iedere vogelspeciaalzaak kan je wel producten kopen, in deze zaken weet je dan ook zeker dat ze geen kwaad kunnen.

Op vraag 4 zou ik niet kunnen antwoorden, hopelijk heb je aan de rest iets.

Grtjs Yoran
    Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Yoran Bekijk Bericht
      Antwoord op 1: Ook wat kunstplanten, stokken van verschillende dikten en allemaal in een andere richting, wel niet teveel want ze moeten wel vliegen van tak naar tak niet huppen. Ik zou ook natuurhouten takken gebruiken, die hebben zowiso niet dezelfde vorm en dan slijten de nagels beter.
      Antwoord op 2: Ik zou plexiglas doen.
      Antwoord op 3: Ik zou dat gewoon laten hangen dan hebben ze wat beschutting.
      Antwoord op 5: In iedere vogelspeciaalzaak kan je wel producten kopen, in deze zaken weet je dan ook zeker dat ze geen kwaad kunnen.

Op vraag 4 zou ik niet kunnen antwoorden, hopelijk heb je aan de rest iets.

Grtjs Yoran
      hallo
      oke bedankt. bij vraag 2 is er ook dik zeil of niet? plexiglas is namelijk best prijzig
      Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Opmerking

Ik heb heldere golfplaatjes gekocht 32/9 en deze bevestig ik tegen de windkant van de voliere. Deze plaatjes zijn in elke doe het zelf zaak te vinden en kosten niet veel

Opmerking

Als je golfplaatjes, zeil oid vastmaakt aan de buitenzijde van de voliere en het gaas zelf zit ook op de buitenzijde van je frame, vervormt/deukt het gaas dan niet wanneer de wind er vol opstaat ?

Opmerking

Last edited by loodje; 08-10-2016, 17:56.
            groetjes
            Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Ze gaan dan met hun snaveltje open en maken dan een geluidje en ook het kopje gaat dan naar boven zeg maar. en als ik dan antiluchtpijpmijt geef dan gaat het over. Maar ik doe dit alleen bij mijn goulds. moet ik het dan ook bij de andere doen? Maar wat ik ook eigenlijk mijn vraag is zitten die luchtpijpmijten ook in de stokken in kieren en in etensbakken? Net als bloedluis of niet? vandaag een gould dood.

Opmerking

Mijn Goulds hebben ook wel eens last van luchtpijpmijt. Bij mijn andere vogels ben ik dat nog nooit tegengekomen.
                Als je andere vogels geen luchtmijtpijp hebben zou ik ze niet behandelen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kluisnummer67 Bekijk Bericht
                  Ze gaan dan met hun snaveltje open en maken dan een geluidje en ook het kopje gaat dan naar boven zeg maar. en als ik dan antiluchtpijpmijt geef dan gaat het over. Maar ik doe dit alleen bij mijn goulds. moet ik het dan ook bij de andere doen? Maar wat ik ook eigenlijk mijn vraag is zitten die luchtpijpmijten ook in de stokken in kieren en in etensbakken? Net als bloedluis of niet? vandaag een gould dood.

Opmerking

Hallo
                    bedankt voor je reactie. Maar dan is dat mijn fout. Ik behandel mijn vogels altijd maar 1 keer en herhaal het niet. En over het schoonmaken gesproken ik ververs mijn houtsnippers tijdig en met een krouwer haal ik alle ontlasting van de volliere af. En ik ga er 1 keer in de maand met een emmer sop door. Maar welk schoonmaakmiddel is het beste? En zit de luchtpijpmijt ook in zitstokken etensbakken nestkastjes?

Opmerking

Schoonmaken kan het best met Halamid-D en Dasty. Dat neemt niet weg dat je gevrijwaard bent van mijten maar je loopt minder risico. Een goed middel tegen mijten, luizen en andere parasieten is vogelspray 404, ik spuit er de pas schoongemaakt hokken mee in. Pas wel een beetje op met dat spul want het slaat wel op je longen dus ook die van de vogel. Het is mijn ervaring dat parasieten zo een beetje overal kunnen zitten maar het meest kan je ze tegen komen op donkere plaatsen want ze hebben vaak een hekel aan zonlicht.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
                        Schoonmaken kan het best met Halamid-D en Dasty. Dat neemt niet weg dat je gevrijwaard bent van mijten maar je loopt minder risico. Een goed middel tegen mijten, luizen en andere parasieten is vogelspray 404, ik spuit er de pas schoongemaakt hokken mee in. Pas wel een beetje op met dat spul want het slaat wel op je longen dus ook die van de vogel. Het is mijn ervaring dat parasieten zo een beetje overal kunnen zitten maar het meest kan je ze tegen komen op donkere plaatsen want ze hebben vaak een hekel aan zonlicht.
                        oke en waar kan dat halamid-d en dasty halen?

Opmerking

De 404 vogelspray gebruik ik ook zoals euphonia al zei het slaat op je longen. Ik laat het altijd even uitwaaien tot de dampen weg zijn.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Remco2000 Bekijk Bericht
                            De 404 vogelspray gebruik ik ook zoals euphonia al zei het slaat op je longen. Ik laat het altijd even uitwaaien tot de dampen weg zijn.
                            oke. en moet je dat ook nog herhalen dan?

Opmerking

dasty bij de wibra

Opmerking

Working...
                              X