Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke kopkleur word het

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Welke kopkleur word het

Geachte vogel liefhebber,

Ik heb een Oranje kopkleur popje met een oranje puntje aan de snavel, als ik daar een roodkopman bijzet wat zal dan de kopkleur van de jonge woorden.
    Wie heb voor mij het antwoord b.v.d Hugo

Die vraag is lastiger dan je zou denken.
    Als de man een zuivere roodkop is, dan worden de jongen uiterlijk allemaal roodkop. Dat ligt dan dus nog aan de ouders van de man.
    Als er daar eentje Oranjekop van was, dan zul je waarschiijnlijk de helft oranjekoppen krijgen, de andere helft roodkop.
    Is 1 van de ouders van de man een zwartkop, dan krijg je roodkop en zwartkop jongen.....
    Er is vlgs. mij zelfs nog een mogelijkheid dat je jongen van alle drie de kopkleuren rood, zwart en oranje krijgt....
    Dus als je niet precies weet wat de herkomst is, dan is dat lastig om zo te zeggen.

Opmerking

Toverballen heet dat Thiqua.

In de vrije natuur heeft de roodkop de voorkeur om te paren met roodkop.
      Kan dat niet (omdat 70 % zwartkop is en slechts 30 % roodkop) dan bepaald mevrouw ook nog eens de sex van de jongen.

gr kees

Opmerking

Opmerking

Die aantallen zijn inderdaad veel te klein om er een goede conclusie uit te trekken. Dat hebben andere scientists trouwens al voor je gedaan.

Wat de kopkleur betreft moet je natuurlijk wel verzekerd zijn dat je pure roodkop/zwartkop/geelkop hebt.Zou wel eens lastig kunnen worden om pure vogels te kunnen vinden in de Lage Landen.
          Gelukkig heb ik wel de hand kunnen leggen op pure vogels; gewoon omdat ik niet van mutaties houd.

28 jongen van drie koppels is trouwens niets mis mee. success voor de toekomst.

gr kees

Opmerking

Allemaal dank voor jullie antwoord
            De vraag kwam bij mij op ik heb gewoon een oranjekop man bijzitten,beestje eet goed drinkt goed maar kom niet van zijn plaats kom ik bij de kooi zit hij bij de drinkbak of voerbakje,je ziet ook dat hij soms heel vlug met beide vleugels kleine vladder beweging maakt, probeert ook op een hoger stokje te komen wat zelde lukt dus plaats ik hem handmatig op de bovenste stok waar hij goed op zit,heb dan ook geen hoop op een broed succes mvgr Hugo

Ps : weet niets van de levens loop vande vogel

Opmerking

als je hem pas hebt, en hij altijd klein heeft gezeten, in een klein kooitje, dan zal hij in het begin wat moeite hebben om te vliegen.

even in de gaten houden.

na verloop van tijd zal het moeten verbeteren.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ton
                Had hem in januari gekocht,tot een ruim een week geleden begonnen,vond hem vanmorgen dood
                dank voor je bericht

Opmerking

dat is balen....
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Wat jammer nou. Altijd balen als er een vogel dood gaat.
                    Zeker als niet precies weet wat er was.

Succes met de andere gouldjes.
                    groetjes
                    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Working...
                    X