Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Introductie nieuwe vogels
Collapse
X
-
Als ik nieuwe vogels heb gekocht dan gaan ze eerst 3 weken in een broedkooi in quarantaine. Daarna gaan ze voor een week in een hangkooi in de voliere en die hangkooi plaats ik dan zo dat de nieuwe vogels de voer en waterbakken kunnen zien. Tevens raken ze zo bekend met de huidige vogels en kunnen ze zien wie er de baas is. Dan zet ik na die week 's ochtends vroeg het deurtje van de hangkooi open en kunnen ze bij de andere vogels. Op die manier heb je nagenoeg geen problemen met het introduceren van nieuwe vogels in de voliere. Je moet natuurlijk de boel wel goed observeren en kijken of de nieuwe vogels geaccepteerd worden en of ze de voer en water bakken kunnen vinden.
-
Op dit moment heb ik (nog) geen vogels, maar in het verleden liet ik nieuwe vogels altijd los in het nachthok waar ik voerde en drinken gaf.
Heb daar nooit geen problemen mee gehad, de vogels konden altijd feilloos het voer en water vinden.
Tegenwoordig zou ik ze ook eerst even in quarantaine zetten zodat ze kunnen acclimatiseren.
Opmerking
-
Als ik zie hoe lang het duurt , toch wel een uur of 12 ,voor ze het voer gevonden hebben in de broedkooi tijdens de quarantaine vraag ik me af hoe snel ze dan in het nachthok het voer en water kunnen vinden. Mijn gevoel zegt dat als ik ze loslaat in het nachthok ze meteen door de in- uitvliegopening naar buiten vliegen. Of gaan ze dan met de zebravinken mee naar de voerplaats?
Opmerking
-
Ik liet de invlieg opening los, de andere vogels moeten tenslotte ook bij het voer kunnen komen.
Kan me niet heugen dat het bij mij ooit zolang geduurd heeft voordat ze het voer gevonden hadden.
Weet je toevallig wat je vogels gewend waren? Kregen ze bijvoorbeeld voer uit een fles/silo of uit bakjes aan een rooster?
Wellicht zou je dat eerst nog kunnen toepassen en dit langzaam afbouwen zodat ze de tijd hebben om jouw voerplaats te vinden.
Opmerking
-
wat fijn dat je Bichenows hebt. Bij mij duurde het ook even omdat ze het niet gewoon waren. Het eten was geen probleem, die kregen ze ook in een voederbakje, maar het water werd bij mij in een fles gegeven. Maar ze zoeken tot ze het vinden.
Wat mij opviel in het begin nam de pop de leiding, als zij iets durfde dan durfde de man het ook. Nu zou ik eerder zeggen dat de man meer durft, in ieder geval wat het rondvliegen betreft. Zij, blijft in de buurt van het kooitje, maar het gaat wel iets beter. Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Al heb jij een voliere, binnen of buiten ?
veel plezier ermee en hopelijk kunnen we ze even per foto aanschouwen.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door G de Beer Bekijk BerichtIk zou naast het voerbakje aan de kooi toch ook een bakje voer in de broedkooi zetten tenzij je al gezien hebt dat ze uit het bakje aan de kooi eten
Opmerking
-
Fijn. Ik ben blij dat je ze ook leuk vind. Ze worden wel niet graag vastgenomen, maar ze komen wel dichterbij als je hen aanmoedigt en rustig en zachtjes aanspreekt. Dan zie je zo hun kopje draaien. Als ze iets wensen dan gaan ze fel piepen.
Veel succes en plezier met je vogeltjes.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking