Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uit de krant.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Uit de krant.

http://nu.nl/dieren/4309364/zebravin...invloeden.html (via @NUnl)

mvg ronald

Goed verhaal, leuk bedacht ook, maar ergens klopt er iets niet in deze theorie, want ondertussen vinden we juist de grootste diersoorten in de warmste gebieden op aarde!
    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Ik denk niet dat je die vergelijking mag maken.
      We zien wel dat bij dieren van dezelfde soort of ondersoorten die op een heel grote oppervlakte of meerdere continenten voorkomen, de kleinste exemplaren/ondersoorten op de warmste gebieden leven. Andersom komen de grootsten voor in streken waar het kouder is, dus doorgaans meer naar het noorden.

Opmerking

Leuk verzonnen artikel.

1/ Zebravinken kunnen geen weet hebben van de opwarming van de aarde en daarbij is die opwarming zeer plaatselijk en niet algemeen.
        2/ Als het kouder wordt worden de dieren kleiner want op die manier hebben ze minder energie nodig om zich warm te houden.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rupicola Bekijk Bericht
          want ondertussen vinden we juist de grootste diersoorten in de warmste gebieden op aarde!
          Dit heeft volgens mij te maken met het voedselaanbod.

Ik sta er niet van te kijken als het artikel klopt.
          Vogels, dieren in het algemeen, doen alles instinctief (onbewust innerlijke drang).
          groetjes
          Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
            Leuk verzonnen artikel.

2/ Als het kouder wordt worden de dieren kleiner want op die manier hebben ze minder energie nodig om zich warm te houden.
            Beste, is toch een verkeerde stelling, het is algemeen gekend dat van dezelfde soorten en ondersoorten de grotere soorten in de koudere gebieden te vinden zijn en de kleine soorten in warmere gebieden. cfr Noordse putters, noordse goudvinken, amazone's ,...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
              Leuk verzonnen artikel.

1/ Zebravinken kunnen geen weet hebben van de opwarming van de aarde en daarbij is die opwarming zeer plaatselijk en niet algemeen.
              [COLOR="#0000FF"]
              Ik meen dat je mening een misvatting moet zijn.
              Immers hoe meer inhoud des te kleiner het oppervlak is in verhouding.
              Derhalve hebben grotere dieren het eenvoudiger om warm te blijven.[/COLOR]

Opmerking

Working...
              X