Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke bezetting?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Welke bezetting?

Mijn voliere is bijna af, zie mijn andere topic.
    De afmetingen zijn 3mx4mx2.5m (lxbxh). Ik beschik over een bakstenen binnenhok (3.5mx1.5mx3m) dat ik vorstvrij wil houden.
    Aangezien ik een beginnende liefhebber ben, wil ik vrij sterke, makkelijke, goedkopere soortjes houden. De voliere wordt beplant.
    Ik had ondertussen deze tropen in gedachten :
    - zebravink
    - Muskaatvink
    - sint helenafazantje
    - binsen
    - spitsstaartamadine of gordelgrasvink
    - diamantvink
    - kleine cubavink
    - Japanse meeuwtjes
    - kwartels
    - roodkopamadine
    - ceresamadine

Ik dacht zo aan een koppeltje of 6 en wat kwartels op de bodem. Wat kan ik eventueel hieruit combineren ?

In principe kan je alles wat je hebt opgenoemd combineren. Alleen de muskaatvink en de japanse meeuwen zou ik niet samen doen, die gaan kruisen en dat is zonde. Zelf zeg je al spitsstaarten OF gordelsgrasvinken, die moet je inderdaad ook niet samen nemen, want dat wordt vechten. Verder moet je als je de kleine cubavink neemt, zorgen dat je deze niet combineert met een geelkop binsenastrilde. De cubavink wil nog wel eens agressief reageren op geel namelijk.

Verder kunnen de diamantvink en spitsstaartamadine/gordelgrasvink vrij dominant zijn. De beste combinatie voor een beginner lijkt mij dus:
    - Zebravink
    - Sint helenafazantje
    - Binsen
    - Japanse meeuwen
    - Roodkopamadine
    - Ceresamadine
    - Kwartels

Zorg dat je wat beplanting hebt voor de vogels om zich in te verschuilen, daardoor voelen ze zich veel beter op hun gemak. Ook de kwartels stellen dat zeer op prijs. Succes!

Opmerking

Working...
    X