Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dode goulds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Dode goulds

probleem

Tja, om nu goulds van binnen naar buiten te zetten, lijkt mij niet echt de juiste manier. En dat het dan de jonge goulds betreft die het loodje leggen dat lijkt mij ook normaal. Ondanks dat zo'n ren is afgeschermd wordt het in de avond en nacht aardig koud nog hoor. Ik denk wel dat het overzetten hier het probleem is. Overzetten naar dezelfde omstandigheden zou dat probleem waarschijnlijk niet hebben opgeleverd.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Ja maar het jonge koppel is van november 2006, geringd 2007.
      Dus zijn ze al ouder dan een jaar.
      Dit waren gezonde vogels.
      Zo hoog is de temperatuur bij mij ook niet, veronderstel ik.
      En ze hadden beschikking over een binnenhok.

Opmerking

Je kunt vogels nu eenmaal niet van binnen naar buiten verhuizen in de winterperiode.

Al zaten ze bij jou max 10gr als ze snachts buiten blijven en het vriest -3 is dat max 13 gr verschil !!!

Ook nog komt erbij kijken dat alles voor beide koppels nieuw is,en een oudere vogel gewend sneller en is wat steviger als jonge vogel.

Wat te doen met de questie : niks

Omdat jij ze gezond en levend hebt verkocht en koper ze onjuist heeft gehuisvest.Beetje vogelliefhebber weet dit en plaats geen vogels van binnen naar buiten.

jammer dat nog steeds vogels zo moeten sneuvelen

Opmerking

Ik heb hem gevraagd of hij ze in het binnenhok geplaatst heeft. Zo kunnen ze rustig alles verkennen en naar buiten gaan als willen. 'S nachts vriest het normaal niet in een degelijk binnenhok.

Ik wacht op zijn antwoord.

Opmerking

is dat binnenhok afgesloten ? want wie zegt dat ze binnen zaten als ze toegang naar buiten hadden en daar de hele nacht door gebracht hebben.

daarbij jij geeft aan ze hebben bij jou 15 u licht,hoeveel licht kregen ze bij hem?

temp en licht hebben veel invloed op vogels toch?

Opmerking

Als ze bij jouw binnen zaten ,,hoe houw je de temperatuur op max 10 graden.
              Dan moet je een airco gebruiken ,want bij mij in huis wordt het al overal als de zon schijnt tussen de 18 en 20 graden ,met de verwarming uit.

Of zaten ze bij jouw ook buiten.
              Maar zelfs dan is het temperatuurverschil veel te groot.
              De laatste dagen is de temperatuur hier niet boven de 4 graden (overdag) geweest ,en s'nachts vriest het zelfs regelmatig.
              Het is immers nog steeds winter.

Opmerking

De vogels zitten bij in een garage.
                daar staat geen verwarming in. dus deze tijd van het jaar is het daar max 10 gr.

Bij jullie zuiderburen is het deze week zelfs tot 14 graden geweest.
                Bij ons dus.

Gr

Opmerking

Wat misschien een andere reden kan zijn is de voeding.
                  Hebben de vogels het voer wel kunnen vinden?
                  Als ze het voer bij de nieuwe eigenaar op een andere manier aangeboden krijgen is het natuurlijk mogelijk dat ze het niet konden vinden.
                  Groeten,

Arjan

Opmerking

www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Allemaal vraagtekens waar ik hoop van de koper een antwoord op te krijgen.

Maar ik mag denk ik wel van de veronderstelling uitgaan dat het probleem niet bij mij ligt.

Trouwens Koen, de garage gaat minstens tweemaal per dag open. Dan komt er heel wat koude lucht binnen.
                      Ik vind dat mijn vogels wel tegen een stootje kunnen.

PS: Koen mss herriner je je nog dat we elkaar eens ontmoet hebben in de computerzaal van LK? (even terzijde, mooie site trouwens)

Gr

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Davy
                        Allemaal vraagtekens waar ik hoop van de koper een antwoord op te krijgen.

Maar ik mag denk ik wel van de veronderstelling uitgaan dat het probleem niet bij mij ligt.

Trouwens Koen, de garage gaat minstens tweemaal per dag open. Dan komt er heel wat koude lucht binnen.
                        Ik vind dat mijn vogels wel tegen een stootje kunnen.

PS: Koen mss herriner je je nog dat we elkaar eens ontmoet hebben in de computerzaal van LK? (even terzijde, mooie site trouwens)

Gr
                        www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Als ik vogels verkoop zeg ik altijd tegen de mensen die een ander hok hebben en vooral een binnen en buitenhok dat ze ook buiten een beetje voer op de grond moeten zetten/gooien en een bak water.Zo,n vogel heeft mischien nog nooit een invlieggat gezien en weet mischien niet dat alles binnen ligt.Ook bij nieuwe vogels liefst in het weekend overplaatsen en goed observeren.Kan een hoop ellende voorkomen.Wat garantie betrefd tot aan de deur.Zieke vogels zal ik nooit verkopen en een gezonde vogel kan binnen een dag ziek worden en doodgaan.groeten eddie

Opmerking

Ok bedankt voor de info.

Als hij met vragen komt zal ik weten wat te antwoorden.

Gr

Opmerking

Working...
                            X