Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Gouldamadine nesten
Collapse
X
-
Goulds beginnen te broeden na het 3e ei.
Zo te zien broeden ze niet in een nestkastje,
Je moet er een nest kastje in hangen,
je kan gauw zien als de eieren bevrucht zijn, dan worden de eieren donker, blijven ze licht dan zijn ze niet bevrucht
Hoe oud zijn deze Goulds, je kan er mee broeden al ze een jaar oud zijn.
Mvg Gerrit
-
Allereerst bedankt voor uw snelle reactie
Volgens de verkoper waren deze Goulds van maart 2015 en ze zijn dan ook geringd met paarse ringen. Volgens mij zitten ze tot nu toe nog niet 's nachts op het nest, maar dat zal hoop ik veranderen in de loop der tijd. Ik begrijp alleen uw opmerking over de nestkastjes niet, de nestjes zitten namelijk in de twee 'nestkastjes' op de foto. ( https://www.dropbox.com/s/u6skbm7u56...15.50.jpg?dl=0 ) Mochten dit geen goede nestkasten zijn dan zal ik ze vervangen/aanpassen zodra ze leeg zijn.
Mvg,
Pim
Opmerking
-
Nestkasten zijn prima zo te zien. Het is gewoon even afwachten hoe het verder gaat. Je ziet het vanzelf wel en ik zou niet steeds in de kastjes koekeloeren. Geef ze gewoon rust en controleer een keer als de pop van het nest is over een week of zo.
Opmerking
-
-
Nest 2 op 22-06 & 26-06
Opmerking
-
Het is moeilijk te beoordelen op afstand, maar ik zou zeggen dat in het eerste nest minimaal het bovenste en middelste ei bevrucht lijken. Degene die lichtgeel blijven zijn onbevrucht. En het witte 'stuk' is inderdaad de luchtkamer. Laat de eieren en de vogels maar lekker met rust en laat je over een paar weken verrassen door de hoeveelheid jongen.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking