Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamantvinken Geslacht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Diamantvinken Geslacht

Hoi daar allemaal

Ik heb nog eens een vraagje.

Ik heb een koppel diamantvinken. Maar ik ben eigenlijk niet zo zeker dat het een koppel is.
    Ik twijfel hier enorm aan... Ik denk dat het 2 vogels van hetzelfde geslacht zijn....
    Maar ik ben hier natuurlijk niet zeker van. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen...

Diamantvink 1: Een echte fotogenie...

Diamantvink 2: Laat zich niet zo gemakkelijk fotograferen.
    Click image for larger version

Name:	IMG_1301.jpg
Views:	1
Size:	29,4 KB
ID:	440557Click image for larger version

Name:	IMG_1302.jpg
Size:	29,2 KB
ID:	440558Click image for larger version

Name:	IMG_1314.jpg
Size:	80,0 KB
ID:	440559Click image for larger version

Name:	IMG_1315.jpg
Size:	75,2 KB
ID:	440560

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

Alvast bedankt!
    Grtz Jonesz

Aan het uiterlijk kan ik het verschil zo niet zien. Je moet ze eens goed observeren. De man neemt dan vaak een lang stuk gras of nestmateriaal in de bek en danst daarmee voor de pop terwijl hij een geluidje maakt (geen idee hoe ik dat geluid moet beschrijven). Daarnaast merk je of het een koppel is en of het klikt, als ze vaak naast elkaar op stok zitten en elkaar "knuffelen". Ook slapen ze dan samen in een nestkast. Misschien heb je hier wat aan ; )

Opmerking

Zou je een close up van de ogen kunnen maken? Als de vogels in, broedstemming zijn dan is de oogrand van de mannetjes veel meer opgezwollen.
      Ik zal anders eens kijken of ik foto's heb waar je het verschil kan zien.
      Voor de rest baltsen de mannetjes inderdaad met een lange grashalm in hun bek.
      Dat ze samen in een nest gaan wilt absoluut niet zeggen dat het een koppel is. Het komt veel voor dat diamantvinken lesbisch zijn, ik heb zelf ook een "koppel" van 2 vrouwtjes.

Grtjs
      Last edited by Yoran; 03-06-2016, 20:36.
      Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

Opmerking

Click image for larger version

Name:	diamantvinken.jpg
Size:	18,7 KB
ID:	434752
        Het is wel niet zo heel duidelijk omdat de foto van het mannetje redelijk ver is ingezoomd maar hopelijk heb je er iets aan.

grtjs
        Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

Opmerking

Ik zal eens letten op het baltsen.
          Sleuren met grashalmen en kokosvezel doen ze wel. Tenminste 1 vd 2 toch.
          Zal er eens goed op moeten letten.

Dat dansgedrag doen ze niet...

Opmerking

Zoals ik al zei kan het goed zijn dat ze een nest maken maar toch van hetzelfde geslacht zijn. Probeer zeker eens te kijken naar de ogen, als het man en pop zijn dan zie je het verschil echt wel duidelijk hoor.

Grtjs

Opmerking

Working...
            X