Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke vogels doen dit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Welke vogels doen dit?

de binsen zouden het ook kunnen zijn denk ik.

Opmerking

Heb je wel voldoende nestkasten hangen en voldoende nestmaterialen?
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Ik ben geneigd om de zebravinken er de schuld van te geven.

Opmerking

Volgens mij hangt er genoeg nestspul..... Maar binden kunnen dat dus ook doen blijkbaar? Wat lastig. Er zonde om steeds die nesten te verliezen!

Opmerking

Je zult je vogels misschien een beetje meer moeten observeren maar ik denk dat je zebravinken de nesten van andere vogels slopen voor het nestmateriaal.
            Binzenastrildes vond ik nooit zulke slopers eerlijk gezegd.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Als ik ene gokje zou wagen, dan gok ik dat de binsen, maskeramadines, goulds, St Helena's, forbes en goudbuikjes het niet zijn.
              Ook zou het kunnen dat een enkel individu de dader is, het is dus niet noodzakelijk dat alle vogels van een soort het zouden moeten doen.
              Binzenastrildes bij mij durven wel wat nestmateriaal uit een ander z'n nest te trekken, maar ik heb ze nog nooit kunnen betrappen op het "uitroeien" van een nest van andere vogels
              Last edited by ele; 08-05-2016, 23:27.

Opmerking

Opmerking

BesteFrank,

Ik zeg de zebra vinken heb dezelfde situatie gehad, had eerst de vinken uit de kooi gedaan, daarna de nachtegaal, maar het ging nog door toen de wevers en daarna de kanarie.

Had er alles uit behalve de kapoeten en de binsen en toen zag ik het ineens dat de zebravink het nest van de kapoeten aan het vernielen was.
                  Inmiddels 3 jaar geleden, dat jaar heb ik geen enkel jong gehad dit alleen door de zebravink.

Opmerking

Dank voor al jullie antwoorden. Ik heb inmiddels meer nestkasten op diverse hoogtes, meer soorten nestmateriaal gegeven. Ik wacht het even af en anders gaan de zebra's er uit vrees ik. Erg frustrerend al die verwoestte nesten.

Dank voor al jullie hulp!

Opmerking

Working...
                    X