Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke vogels doen dit?
Collapse
X
-
Heb je wel voldoende nestkasten hangen en voldoende nestmaterialen?
Opmerking
-
Je zult je vogels misschien een beetje meer moeten observeren maar ik denk dat je zebravinken de nesten van andere vogels slopen voor het nestmateriaal.
Binzenastrildes vond ik nooit zulke slopers eerlijk gezegd.
Opmerking
-
Als ik ene gokje zou wagen, dan gok ik dat de binsen, maskeramadines, goulds, St Helena's, forbes en goudbuikjes het niet zijn.
Ook zou het kunnen dat een enkel individu de dader is, het is dus niet noodzakelijk dat alle vogels van een soort het zouden moeten doen.
Binzenastrildes bij mij durven wel wat nestmateriaal uit een ander z'n nest te trekken, maar ik heb ze nog nooit kunnen betrappen op het "uitroeien" van een nest van andere vogelsLast edited by ele; 08-05-2016, 23:27.
Opmerking
-
BesteFrank,
Ik zeg de zebra vinken heb dezelfde situatie gehad, had eerst de vinken uit de kooi gedaan, daarna de nachtegaal, maar het ging nog door toen de wevers en daarna de kanarie.
Had er alles uit behalve de kapoeten en de binsen en toen zag ik het ineens dat de zebravink het nest van de kapoeten aan het vernielen was.
Inmiddels 3 jaar geleden, dat jaar heb ik geen enkel jong gehad dit alleen door de zebravink.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking