Ik heb een nestje met binsen astrilde van ongeveer 3 dagen oud. Moeder bins zit altijd op het nestje maar ik zie ze nooit de jongen voederen. Niet ongerust over maken of de jongen met de hand voederen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
binsen voederen jongen niet
Collapse
X
-
Als de jongen nog leven hoef je je niet zorgen te maken, geen enkele jonge vogel overleeft 3 dagen zonder voerAmerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Vergeet niet te kijken op mijn site!
http://birdbreeder.simpsite.nl/
-
De eerste 24 uur leven de jongen op de inhoud die ze in het ei hebben gegeten. Daarna nemen de ouders het voeren over. Het voeren gebeurd op het nest en zie je meestal niet. Je zal de jongen nu ook nog niet horen schreeuwen om voedsel. Dat komt over een weekje wel. Ik denk dat alles gewoon goed gaat en dat je je teveel zorgen maakt. Laat de pop maar lekker mer rust, dan komt het vast wel goed.
Opmerking
-
Je kan de zaden een nachtje laten wellen in een laagje water. Dan de volgende ochtend goed spoelen en door het eivoer mengen. Daar zijn ze dol op. Je zal zien dat ze de eerste paar dagen hun jongen grootbrengen met het dit mengsel na een dag of 10 vanzelf meer harde zaden geven aan de jongen.
Zou wel wat rustig aan doen met het groenvoer. Daar krijgen de vogels dunne ontlasting van en kan een vies nest opleveren.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking