Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amerikaanse sijzen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Amerikaanse sijzen

Zoals sommige van jullie al hebben begrepen wil ik naast mijn andere vogels enkele soorten Amerikaanse sijzen.
    Nu heb ik wat sijzen betreft niet echt ervaring ( mozambiqsijzen niet meegeteld dus)
    Nu heb ik al aardig wat dingen gelezen en gevolgd hier op het forum over de Amerikanen maar wil toch even naar jullie ervaringen vragen betreft met :
    ...welke soorten te beginnen.
    ...hoe zit het met agressie.
    ...het zal gaan om kooien van 50hx60dx80l.
    ...man afzonderen tijdens broed/uitvliegen.
    Wat ik eerder tegen ben gekomen is dat de kappoetsensijzen en de zwartkopsijzen relatief redelijk vaak gehouden worden dus deze zullen dan redelijk makkelijk zijn.

Kijk eens in het topic van Loodje. Zij deelt haar ervaringen en er staan ook tips en trucs in van andere sijzen liefhebbers. Een link naar het topic: http://www.vogelcafe.nl/showthread.p...45-Mijn-sijzen
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Ik volg deze topic ook hans, heel interessant inderdaad.

Opmerking

De makkelijkste soorten om te beginnen zijn toch wel de magelaansijs(aka zwartkopsijs) en de kapoetsensijs
        Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
        Vergeet niet te kijken op mijn site!
        http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Is er bij de zwartkop en de kapoets ook sprake van dat je de man moet scheiden tijdens het broeden ?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door josmo Bekijk Bericht
            Is er bij de zwartkop en de kapoets ook sprake van dat je de man moet scheiden tijdens het broeden ?
            Als je in een kooi wilt kweken meestal wel maar ik geef er de voorkeur aan ze ten alle tijden bij elkaar te houden. Gezien de Zwartkop of Magellaansijs de meest agressieve Amerikaanse sijs is moet je goed opletten wat er gebeurd. Geen 1 vogel is het zelfde dus is er geen vuistregel of je de man weg moet halen of niet.

Opmerking

Ik heb bij mijn kapoetsensijzen nog niet meegemaakt dat ik de man apart moest zetten.
              Een paar jaar geleden heb ik ook zwartkopsijzen gekweekt. Een man sloopte net voor het uitkomen van de eitjes het nest. Ik heb hem de rondes erna nadat de eieren gelegd waren apart gezet.

Buiten de site van Loodje ( Heidi Saes ) adviseer ik om ook op de site van de werkgroep Amerikaanse sijzen te kijken.
              Last edited by G de Beer; 01-05-2016, 23:37.

Opmerking

Opmerking

De prijs ligt inderdaad rond de 100 euro per koppel voor een kapoetsensijs en een magallaansijs.

Voor de meeste is de kweek nu begonnen en zal het wat moeilijker zijn nu aan vogels te komen.
                  De benaming geelborstsijs is niet goed, het zijn geelbuiksijsjes.

Succes met zoeken anders even wachten tot na de zomer.
                  groetjes
                  Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                  http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Oke dankjewel loodje.
                    Inderdaad de verkeerde benaming ingetoetst.
                    Inmiddels een koppel zwartkopsijzen gekocht, eens kijken hoe dat gaat.

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door hjoosten Bekijk Bericht
                        ..ze voeren zelfs soms langs elkaar dezelfde pop, is dit uniek of is dat altijd zo...
                        Dat is wat vreemd. Ik neem aan dat de ene man de andere niet ziet als hij de pop voert?

Ik heb sinds gisteren ook een kapoetsensijs op 3 eieren zitten maar dan in een dubbele broedkooi aangekleed met plasticgroen en zo. Ik heb de pop niet in de vlucht want deze pop heeft een of andere longaandoening. Ze is van de winter ernstig ziek geweest en ik heb haar op het nippertje weten te redden maar ze kan nog geen 3 meter vliegen want dan komt ze adem te kort en stort ter aarde dus vandaar dat ze in een kooi zit nu.

Opmerking

Maar toch is de vogel in staat om een nest te maken en eieren te leggen? Bijzonder zeg
                          Ik heb ook een koppel kapoetsen die het nest net klaar heeft, alleen het andere koppel toont totaal geen interesse in elkaar. Ik moet het anders maar even aankijken en anders gaat de man over naar de reserve pop die ik nog heb zitten.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
                            Dat is wat vreemd. Ik neem aan dat de ene man de andere niet ziet als hij de pop voert?

Ik heb sinds gisteren ook een kapoetsensijs op 3 eieren zitten maar dan in een dubbele broedkooi aangekleed met plasticgroen en zo. Ik heb de pop niet in de vlucht want deze pop heeft een of andere longaandoening. Ze is van de winter ernstig ziek geweest en ik heb haar op het nippertje weten te redden maar ze kan nog geen 3 meter vliegen want dan komt ze adem te kort en stort ter aarde dus vandaar dat ze in een kooi zit nu.
                            Beste Euphonia,

De kapoetensijzen zitten in dezelfde voliere, en de mannetjes zitten gewoon langs elkaar dezelfde pop te voeren.

Opmerking

Dan weet je dus ook niet wie de vader wordt van het nest als beide mannen voeren?

Opmerking

Working...
                              X