Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn Bichenow vogeltjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Van dat bronstig zijn kan. De man had toch eens een takje in snavel en begon te wippen op een takje. Zij bleef wijs in het nest. Hij kan ook soms een stukje uit het nest halen om het nadien weer te plaatsen. Hij had al in het begin minder geduld dan de vrouw. Al mag ik ook weer niet klagen. Hij doet erg zijn best. Ik denk dat ze hem om ongeveer 5 uur ter orde heeft geroepen. Hij ging vlug netjes in het nest zitten en eventueel een 'schreeuwerig' jong eten geven. Zij kon dan lekker gaan eten en even uitrusten. Al bij al zorgen beiden eigenlijk goed voor het nest. Ze zijn al erg lang bezig. Van de 8ste mei ging ze zitten. Hij iets later.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk Bericht
      ...een dag voor we de jongen hoorden heeft ze nog een ei gelegd. Maar deze was plots verdwenen. Waar ze naar toe is weet ik niet...
      Soms eet de pop een ei gewoon op. Dit omdat ze veel energie nodig heeft om eieren te leggen en de jongen groot te brengen.

Opmerking

• Dank u Euphonia, en tevens alle anderen. Ik vrees, vrees dat ze het nest verlaten hebben. Ze vliegen nerveus rond. Drinken veel, gaan af en toe in een andere nestkast. Vrouw piept en man af en toe. Ze maken zachte geluiden naar elkaar toe. Eigenlijk een gedrag vertonen ze toen ze op zoek waren naar een nieuw nest. De man is in hun nest af en toe gesprongen, maar bleef er niet. Ik hoor ze ook niet meer.
        vraag me af of mijn kiemzaad wel de goed was. Ik gebruikte hun gewone zaad, maakte die nat. Paar uren laten weken, spoelen. Maar het rook niet lekker. Ik zag toch ook geen kiempje uitkomen. Ze namen dat wel op, maar ik heb wel twijfels of ik het wel goed deed. Als ze vandaag niet meer erin vliegen. Nou dan doe ik het nest weg. Ik denk dat dit het beste zal zijn. Maar ik kan me natuurlijk ook vergissen.

Opmerking

• Nou mijn vogels zijn grapjassen. Ze hebben me flink beetgenomen. Zoals ik al zei, als ze nu niet meer op nest gaan, dan wordt het nest weggehaald. Ik zette ze daarvoor eerst in een kleiner kooi zodat ik met alle gemak de grotere kon schoonmaken en het nest verwijderen zonder dat ze van streek waren.
          nou het nest gecontroleerd. Zoals ik reeds zei 3 eitjes en onbevrucht. Gezocht naar jongen eventueel dode. Geen te zien en heel nest leeggemaakt. Dus dat verklaard nu ook het dode jong.
          Het getjilp dat ik hoorde maakten ze zelf. Ik heb ze berispt. Zoiets doe je toch niet. Ze deden alsof ze onschuldig waren. Dus aan de voeding lag het denk ik ook niet. Ze komen wel weinig aan de mineralen, kocht gisteren premium prestige tropical fiches en ja hoor daar zijn ze verzot op. Het ruikt ook wat naar snoep.
          Dus mensen deze draad eindigt hierbij. Bij een nieuw begin komt ook een nieuwe draad. Bedank allemaal voor jullie hulp.

Opmerking

• veel succes loeky
            in plaats van kiemzaad krijgen mijn perle morbide veel makkelijker en altijd safe
            ook geef ik ze voedingssuplementen bij van comed

mvg kenny

Opmerking

• zaad gaat pas kiemen na een paar dagen, tenminste vers zaad.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

• Zal eraan denken Kenny

Opmerking

• Ton is het normaal dat het niet lekker ruikt ? Het water was wat bruin.

Opmerking

• Kiemzaad is wat anders dan gewelde zaden. Kiemzaad laat je een paar dagen staan en spoel je af en toe. Dan komen er kleine worteltjes uit de zaden. Gewelde zaden zijn gewoon vochtige zaden.

Dat het water wat bruinig wordt als je het zaad er een nachtje in laat staat is gewoon. Goed spoelen en dan door het eivoer mengen.
                    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

• Dank u voor de uitleg.

Opmerking

Working...
                      X