Moet vertellen dat ze nadat ik dit berichtje geschreven heb, zijn ze plots gaan eten van het groen. Ze lusten het. Ik ben blij. goed Ton dat je dit verteld, zal ze weghalen, want ik vroeg me af of ze dat dagelijks moesten eten. Ze eten nu ook meer van maagkiezel vermengd met schelpengrid en calcium. Goed ze voelen zich opperbest. Ik denk ook dat ze zich sterker voelen. Soms had ik de indruk dat ze niet altijd heel zeker waren van de stokjes. Maar je zou ze nu moeten zien vliegen tussen stokjes door en springen van het ene naar de andere. En dat bad ze zijn er echt dol op en ze zijn echt graag netjes.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mijn Bichenow vogeltjes
Collapse
X
-
Vrouw zit al weer meer in nest. Ze eet volgens mij de kippeschalen. Hoop dus dat het deze keer beter zal gaan. Ze hebben vandaag ook voor het eerst van de appel gegeten. Nou ik denk dat ze het lekker vind, want ze keerde er weer heen. Na verloop van tijd heb ik het stukje appel er weer uitgehaald.
Om precies te zijn om 20 uur. Vrouw zat al weer in nestkast begon de man zachtjes te fluiten. Ik had hem dit melodietje nog nooit horen zingen. Vroeg me af of hij aan het oefenen was. De vrouw bleef wel op nest. Nu zitten ze weer samen voor de nacht. Verder geen speciaal nieuws.
Opmerking
-
Ik denk dat het zover is. Dat ze probleemloos het ei of zijn het er meerdere heeft kunnen leggen. Ik kan het niet zien want ze verkozen als broeinest het rieten mandje. Het is goed afgesloten en nu heeft ze er bovendien nog een soort deurtje geplaatst. Af en toe komt ze loeren. De man zit op stok dichtbij nest en is rustig. Ze is tot nu toe nog niet van het nest gekomen.
Opmerking
-
Als ze vast op het nest zit hebben ze waarschijnlijk al drie eieren gelegd. Deze vogels broeden vanaf het derde ei vast.
Opmerking
-
leuke foto`s.....groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Laat jullie weten dat tot nu toe alles goed gaat. Vandaag voor het eerst blijft de man ook langer op nest. Hij ging er geregeld in en uit, maar bleef nooit lang. De pop deed dit veel beter. Ze komt er slechts uit om te eten, vleugels strekken en dan mist ze haar eieren.
ze blijven ook heel rustig bij de verzorging van het kooitje.
Daardoor is het ook heel rustig in huis.
Opmerking
-
Vandaag terug van op reis voor vijf dagen. Had liever thuisgebleven maar ik kon niet anders. Verplichtingen gaan voor. De vogels voor vertrek goed verzorgd, genoeg eten en drinken gegeven en twee badjes.
ik vermoedde dat alles verder zijn gang zou gaan, temeer ze reeds een paar eitjes had gelegd en ze zat toch op het nest.
een eitje hadden ze uit het nest gekiept omdat de schaal veel te broos was. Maar op de andere zit ze en blijft ze zitten. Ze hebben dan ook de nodige rust gekregen.
vandaag alles schoon gemaakt. Maar ze kwam er haast niet af. Normaal gezien zou binnen twee dagen de jongen moeten komen. Ik ben benieuwd.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking