Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mijn Bichenow vogeltjes
Collapse
X
-
Waarom kijk je niet gewoon in het nest? Moet niet veel uitmaken bij bichenows. Die zijn niet snel extreem gestresst.Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Vergeet niet te kijken op mijn site!
http://birdbreeder.simpsite.nl/
Opmerking
-
Hello BirdBreeder, inderdaad zou dit eenvoudiger zijn. Maar wel eenprobleem. Ik moet het nest dan losmaken, het eruithalen, in het smalle gat wroeten met eventueel het probleem dat je de eieren of jongen kwetst. Denk dat ik als dit ten einde is, een ander nest geef en zeerzeker zo eentje niet meer. Al had deze de voorkeur. Want er zat een beter nestkast aan het kooitje. Wat ik wel kan melden. Ik heb ze vandaag goed in het oog gehouden dankzij de goede raad van Hans.
De man eet meer en veelvuldig, pop blijft over het algemeen op het nest. Hij gaat dan naar haar en ze lijken te vrijen, maar ik denk dat hij voedsel geeft. Je ziet hem soms ook plots on het nest verdwijnen, daar waar ik vermoed dat de jongen zitten. Zij lijkt soms het nest netjes te willen leggen maar de beweging die ze soms maakt lijkt ook op het feit dat ze de jongen voed. Soms hoor ik zacht tjilpen , maar nog steeds kan ik niet met zekerheid zeggen dat het geluid vanuit het nest komt. Het wordt afwachten. Denk naarmate ze sterker worden ik zekerheid krijg.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk BerichtIk heb een vraag naar de kenners. Kan het zijn dat ze voedsel in een soort krop houden onder hun snavel.
Opmerking
-
Last edited by Ton; 27-05-2016, 19:52.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Hello Ton, mooi foto van deze twee kleintjes. Het heeft wat in. vraag me af hoeveel jonkies ze nu zullen hebben. Oorspronkelijk zag ik steeds 4 eieren, gisteren een vijfde gelegd en nu deze verandering, drie misvallen, misschien was die er al, maar merkte ik het niet. Hans had me er attent op gemaakt. Ben nu wel even aan het rondkijken om een grote kooi te vinden waar de jonkies kunnen rondvliegen als ze wat groter zijn, want in ouderlijk kooi zal het na verloop van tijd, wel wat krap worden. Moet wel in mijn appartement passen. Wil ze houden tot ze groot genoeg zijn om zelf jonkies voort te brengen. Zo zal ik zeker weten of ik te maken heb met man of pop.
Opmerking
-
Het lijkt er inderdaad op dat de er jongen zijn als ik het zo lees. Nu de zaden die je normaal geeft een paar uur in een laagje water zetten, dan goed spoelen en door je eivoer mengen. Zal je zien dat ze dit na binnen proppen om vervolgens het nest in te gaan en de jongen te voeren. En gewoon de dingen blijven doen die je normaal doet, maar nu niet het nestkastje eruit halen. Laat ze maar lekker met rust wat dat betreft. Dan bestaat de kans dat de ouders het nest verlaten. Ik zou me gewoon laten verrassen door de vogeltjes. Je ziet over een een dag of 20 vanzelf wel hoeveel er uitvliegen.
En op jouw vraag Loeky hoelang een jong/eieren zonder de warmte van hun ouders kunnen... Een paar uur. Tijdens de eerste dagen zijn de kleintjes nog heel kwetsbaar, omdat ze bijna naakt zijn. Als de jongen meer veren krijgen zal je zien dat de ouders langer van het nest blijven, omdat de kleintjes zichzelf steeds beter warm kunnen houden.
Opmerking
-
Hello Hans van harte bedankt voor de uitleg. Ik vrees dat ik te vlug het ei dat uit het nest viel als verloren heb beschouwd. Was zeer zeker geen uur uit het nest. Dus dat jong (foto) had nog kunnen leven.
ben nu zaad aan het klaarmaken. Straks voedsel weer eens veranderen. Zeef gekocht om goede spoeling te bevorderen.
Momenteel zit man en pop op nest. Ik probeerde te kijken of ik iets zag maar ze laat het niet toe. De man zag ik niet eens. Het is wel spannend. Zal de natuur hun werk maar laten doen. Dat moeten ze anders toch ook.
Opmerking
-
Jeetje ik vrees dat ze een hele voetbalteam samengesteld hebben. De man eet, kruip en verdwijn nadien in het nest. Is niet meer te zien. Hou ze samen met haar alles warm en voedt ze ook.
zij zie ik wel. Ze houdt de ingang in het oog. Je ziet ze ook iets voeden, maar ze zitten overal denk ik in het nest. Wil ik kijken, dan belet ze dat door zo te draaien dat ik niets kan zien. Geef niet. Ze kwam ook even uit het nest om te eten, maar dan neemt de man haar rol over.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk Bericht...Straks voedsel weer eens veranderen...
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking