Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Krijn ik vind het ook spannend. Ze komt echt haast niet van haar nest. Hij waakt en geniet zelfs niet van het bad, ook al is het er.
ze zijn echt erg lief.
Vandaag nog steeds 4 eieren. Ofwel in de loop van de dag kan ik een jong verwachten of morgen. De vogels zijn zenuwachtiger nu. Pop vooral. Ze neemt weinig de tijd om te eten en drinken. Ze is rustiger op nest. De man gaat nu ook langer zitten als ze eraf is. Dus erg moeilijk om te kijken. Maar het komt volgens mij goed. Rustig afwachten.
Loeky, al mijn 12 vluchten en kweekhok staan leeg omdat ik veel in outback Australie verblijf en het houden van vogels thuis hier niet mee samen gaat.
Ik zie de Bichenows veel in het wild.
De Taeniopygia bichenovii heeft thee soorten; de nominaal soort bichenovii welke een witte stuit heeft en voorkomt aan de Ooostkust van Australie, en de annulosa met de zwarte stuit. De laatste komt voor in het Noorden van de deelstaat Northern Territories en in de Kimberley van West Australie.
Als ik even snel terugkijk is de pop gaan broeden van het derde ei op de 8e mei... Klopt dat? Dan zouden de jongen ongeveer zaterdag uit het ei moeten komen. Dan lekker veel gewelde zaden door het eivoer mengen en als je hebt voorzichtig ook wat diepvries pinky's.
Inderdaad, mijn telling is dus verkeerd, ging voort op wat ik ergens gelezen had. Nl 12 dagen broeden. Ach, Nog even wachten. Zou het kunnen dat ei nummer vijf pas gelegd werd ? Zo ja, is dat ei dan wel bevrucht ?
Wat zijn pinky's ?
Raar nieuws, vandaag namen beiden een uitgebreid bad, negeerden het nest even, leken een ander nest te zoeken. Maar na verloop van tijd ging ze weer op haar nest. De eieren waren wanordelijk in het nest en eentje vond ik niet meer. In late namiddag lagen ze weer netjes bij elkaar maar eentje lag wat buiten het nest om na een paar uur op de grond te liggen. Nik nam het eruit, was helemaal koud maar was in eerste instantie wel bevrucht. Nu zit ze nog op vier eieren. Dezen zijn nog niet uitgekomen.
Vandaag zijn ze rustig. Zitten op nest en broeden maar. Wat er gedurende ie vijf afwezige dagen gebeurd is weet ik niet. Maar kleintjes laten op zich wachten. Heeft ze een nieuw stel eieren ? Dus ik laat ze maar doen. Het ei dat uit het nest zat, was wel in groei. Ik kan maar een ding doen net zoals e vogels, afwachten. Maar we kunnen niet meer tellen.
Ik heb de indruk dat de pop eieren blijft leggen. Ze zit momenteel weer met een ei dat ze elk moment kan leggen. Ik dacht dat het ophield eens ze haar eieren gelegd heeft.
momenteel nog steeds geen jongen. Maar ik vraag me af of de eerste eieren er nog wel liggen. Dat de vier eieren waarop ze ligt geen latere broedsel is. Enfin. Van 8 mei zit ze echt lang op het nest. Buiten die ene keer waar ik dacht dat ze geen interesse meer had. Maar dat was gauw over.
Het eitje dat uit het nest viel en koud geworden was. Wou het eerst weggooien maar toen dacht ik dat ik het misschien ook even kon fotograferen, om te zien hoe het eitje in wording was.
Opmerking